De allereerste stelling is als volgt:
Ik zie mijn euroverzameling meer als belegging dan als hobby?
Mee eens of niet mee eens? Graag met argumenten!

Zelfs dan niet, als je ook weer voor nominaal moet verkopen, heb je de inflatie over de periode tussen aan- en verkoop nog steeds als verlies...Gible schreef:Zekerheid... nee. Tenzij je de munten voor nominale waarde koopt.
Er zijn ook forum leden die alleen zilveren en gouden munten verzamelen, Ik kan me voorstellen dat zij het uit het oogpunt van belleging doen.erwinwessels schreef:Wat ik wel jammer vind is dat er twee leden hebben gestemd op 'eens' terwijl iedereen die een reactie plaatst 'oneens' heeft gestemd.
Ik ben eigenlijk wel heel erg benieuwd naar de reacties van de twee die 'eens' hebben gestemd... Wat hun motivatie is om dat te stemmen...
Klopt, had ik even niet bij stilgestaan. Komt ook omdat ik me zelf ook alleen met de circulatiemunten bezighoud en ik bijna alleen maar onderwerpen hierover lees. Maar inderdaad, deze verzamelaars zijn er ook en ik denk ook best wel veel. Ik vraag me alleen wel af of ze net zo kunnen genieten van hun verzameling als dat wij (de 'gewone' verzamelaars) dat doen.Er zijn ook forum leden die alleen zilveren en gouden munten verzamelen, Ik kan me voorstellen dat zij het uit het oogpunt van belleging doen.