Muntenrijk.nl overgenomen door ........

Links naar interessante websites.
marcnonor
Volledig lid
Volledig lid

Muntenrijk.nl overgenomen door ........

Bericht door marcnonor »

Misschien voor sommigen al bekend maar voor velen goed om te weten.

Onderstaande email ontving ik op 18 november jl.
Heb in het verleden 2 gegraveerde geboortesets gekocht voor mijn kinderen bij Muntenrijk.nl, altijd vlotte en nette levering. Nu ik weet dat e.e.a. over is gegaan naar de Ruiter :Bleeh: zal ik er niets meer bestellen.

Er veranderd iets in het Muntenrijk. Wij hebben onze webwinkel overgedaan aan Verzamelaarsmarkt.nl van de familiede Ruiter. Een webwinkel voor o.a. (euro)munten, bankbiljetten, postzegelsen verzamelbenodigdheden.Familie de Ruiter is al meer dan 25 jaar actief in de verzamelbranche en wij hebben in hun de geschikte kandidaat gevonden om u als klant in de toekomst op een correcte wijze van dienst te zijn. Voor de artikelen Geboorteset, Babymuntset, Trouwset en Huwelijksset(huwelijksmuntset) kunt u nog steeds bij ons terecht op de volgende websites: geboorteset en trouwset Ook blijven wij de geboortepenningen en huwelijkspenningen graveren. Wij willen u hartelijk danken voor uw klandizie in de afgelopen jaren. Wij wensen u veel verzamelplezier op verzamelaarsmarkt
Het Team van Muntenrijk Edelshop

Gr.
Marc
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Muntenrijk.nl overgenomen door ........

Bericht door Munthunter »

Tsja, ik zal hier verder weinig over zeggen.

Ik was geen klant en zal dat ook niet worden in de toekomst.

Heb hetzelfde bericht in het Praathuis verwijderd, om dubbele discussies te vermijden.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Idem dito, nooit wat besteld en zal dat nu op zeker niet meer gaan doen.
Proberen die rakkers uit Klaaswaal het hele numismatische gebeuren in Nederland over te nemen?

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Nou dat valt ook wel mee alfred. Snap niet dat iedereen zoveel problemen met de mensen klaaswaal hebben. Heb er al sinds 1998 dingen gekocht. Ze zijn gewoon handelaren en goede. Kan je niks van zeggen. Ik krijg er altijd fixe kortingen omdat hele familie de ruiter wel ken.

Gr.

Maarten
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

maarten89 schreef:Nou dat valt ook wel mee alfred. Snap niet dat iedereen zoveel problemen met de mensen klaaswaal hebben. Heb er al sinds 1998 dingen gekocht. Ze zijn gewoon handelaren en goede. Kan je niks van zeggen. Ik krijg er altijd fixe kortingen omdat hele familie de ruiter wel ken.

Gr.

Maarten
Tsja maar het zal toch niet zo zijn dat je de wijze waarop ze handel drijven bent vergeten?

Ik noem even een muntenforum...

Maar goed ze lijken inderdaad een monopoliepositie in de muntenhandel te willen innemen. Als ik het vanuit die hoek bekijk is dat een zeer kwalijke situatie omdat het in geen geval gezond is als JUIST ZIJ de prijzen gaan bepalen. Een veiling waar de familie de Ruiter mee zit te bieden is al weinig meer aan voor de normale verzamelaar/handelaar.

Gr. Jeroen
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

mijn ervaring is dat als je iets aanbied ter verkoop aldaar,je er ver onder het minimum voor krijgt
en als je er iets koopt is het meestal catalogus waarde...
trek zelf je conclusie :thuink:
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Beetje spijtige reactie Gerardo...

Ik ben inderdaad werkzaam in de sociale sector Gerardo, maar wat DAT er in godsnaam mee te maken heeft is voor mij een zeer groot vraagteken... Dus als je het bedrijfsleven zit liggen die zaken anders? :wtf: Deze opmerking raakt kant nog wal!

Wat betreft een discussie op een forum, tsja dat is toch wel degelijk de wijze waarop een forum werkt hoor. Dit bedrijf zet zichzelf zo in the picture door hun naam, overal op het internet te zetten, bij alles wat over munten en bankbiljetten, goud, zilver, etc. gaat. Tsja dan wordt een dergelijk bedrijf besproken ja op een forum, als deze weer een stap zet om nog groter te worden.

Maar ik zie in dit hele topic nog niet echt iets wat zo wereldschokkend is dat men er zo ondersteboven van raakt dat deze firma wederom wordt besproken.

Ik weet dat we het er al diverse keren over hebben gehad en dat dat niet altijd positief was, maar ben wel van mening dat de reden hiervan grotendeels aan hun kant lag.

Maar mocht men een dergelijke mededeling vervelend vinden en er zo'n aversie tegen hebben, dan raad ik ten eerste aan om het verder niet te lezen. Het plaatsen van een reactie, zoals die van Gerardo, roept onherroepelijk weer reacties en dat was volgens mij nou net niet de bedoeling... Dat er inderdaad ook andere topics zijn die niet over numismatiek gaan klopt ook, maar als die ook storen, dan zou IK daar ook weg blijven. Blijf realistisch en vergelijk een forum alsjeblieft niet met een statische website. Een forum is juist bedoeld voor discussie en dat mag heus wel een keertje wat afwijken.

Gr. Jeroen
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Aaah ik schrok al. ;)

Maar goed je boodschap is/was duidelijk en ik deel (toch echt wel) wel je gedachten dat we niet al te ver moeten ingaan op deze kwestie en alle zaken uit het verleden weer moeten oprakelen.

Gr. Jeroen
JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door JvH - Johan »

genoemde firma is nou niet bepaald een supermarkt met "vaste" prijzen, zij leven van de handel, dat weet iedereen.
als je bij hun iets kopen wilt, weet je van te voren dat je de hoofdprijs betaald ookal geven ze je wat korting
als je iets aan hun wil verkopen , weet je ook van te voren dat je er belachelijk weinig voor krijgt.
hun winstmarge moet natuurlijk wel zo groot mogelijk zijn
zij zullen altijd de regie van het handelen in handen houden dus...
als je je dan belazerd voelt ligt dat altijd aan jezelf omdat je daar niet voldoende van doordrongen was dat het zo werkt!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Helemaal mee eens!

Je bent niet verplicht om daar iets te kopen.

Ik zie dat de website van Muntenrijk.nl inmiddels is voorzien van de Ruiter gebruikelijk Google Add's en hun stokpaardje, een afbeelding van het bedrijfspand.

Het lijkt mij dat ze ontzettend gebrandt zijn op het bemachigen van een URL en bezitten er momenteel vele tientallen. Wat dat betreft begrijp ik niet dat ze geld willen investeren in een URL als muntenrijk.nl Ze hebben de site immers al volledig omgezet, zodat iedere link uitkomt op hun website. Wat dat betreft is een dergelijk aankoop toch totaal nutteloos?

Maar, sta er zeker niet van te kijken...

Gr. Jeroen
JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

nee joh, monopoly, daar gaat het om
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

We leven in een vrij en democratisch land en iedereen kan zelf beslissen wat en waar hij koopt.
Ik heb nooit bij Muntenrijk gekocht en 1 x bij de Verzamelaarsmarkt, vooral dat laatste is me niet goed bevallen. Op een eventuele klacht die ik had ingediend moet ik nu nog antwoord krijgen, is toch dik 10 jaar geleden. En als ik eenmaal 1 x een slechte ervaring met een bedrijf heb gehad dan zal ik daar nooit meer terugkomen.
Maar wat voor mij geldt hoeft niet voor een ander te gelden. Menigeen zal ook wel tevreden over ze zijn en over de aanwinsten die zijn aangeschaft.
Mijn inziens zou het wel verstandig zijn om hun verkoopprijzen met andere aanbieders te vergelijken, het kan wel eens financieel voordelig uitpakken.

Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
leon voorn Philippines
Donateur
Donateur

Bericht door leon voorn »

dit"geleuter" in dit topic kan wel doorgaan
want dit bedrijf,en andere bedrijven, heeft wel met numismatiek te maken
want er worden munten en biljetten verkocht
en ik stel het dus wel op prijs dat iemand mij waarschuwt
want ik wil wel normale prijzen betalen voor verzamelobjecten
en ik wil niet dat iemand mij er een poot uitdraaid. :problem:
mvrgroet leon voorn
collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

Mijn inziens zou het wel verstandig zijn om hun verkoopprijzen met andere aanbieders te vergelijken, het kan wel eens financieel voordelig uitpakken.

Gr. Alfred

bovenstaande dus.......
JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

uch uch kuggel kuggel :sick: ik zit eens te kijken op de site van die klaaswaalse knakkers
ik ben rijk geloof ik, van wat ik in huis heb is in prijs omhoog geschoten!!! en niet zo'n klein beetje ook!!!
lijkt erg op de prijzen op ebay, hebben zij ebay ook overgenomen?????
ik weet niet wat ik er van denken moet, als ik ze mn handel op MP zet, krijg ik niet meer dan onder de kostprijs!!
belachelijk
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

Je moet misschien eerst de handleiding lezen van..

Hoe word ik van.. MUNTEN-RIJK?!
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..
hierm
Donateur
Donateur

Bericht door hierm »

Robin schreef:Je moet misschien eerst de handleiding lezen van..

Kun je me die handleiding toesturen? ;)
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
JvH - Johan
Volledig lid
Volledig lid

die jongens van de ruiter zijn waarschijnlijk ook begonnen met knikkers verzamelen ofzo, wij doen echt wat verkeerd greeny
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Een collega van me heeft ruim een jaar geleden munten geërfd van een tante. Ze vroeg aan mij wat ze er mee moest doen want ze is geen verzamelaar. Ik vertelde haar dat ze moest proberen om ze misschien aan een handelaar te verkopen. Na een paar maanden vertelde ze me dat ze een afspraak had gemaakt met BVK (Boys Van Klaaswaal). Ik heb haar aangeraden om de afspraak af te zeggen omdat ze een oor aangenaaid zou worden. Ze heeft ze gebeld om af te zeggen en daar waren ze op zijn zachtst gezegd niet blij mee. Daarna hebben ze nog een paar keer gebeld. Kwam ze weer naar mij en vroeg me wat te doen. Het waren mijn munten niet maar ze kon altijd bij ze op bezoek gaan, per slot van rekening heeft ze familie in de buurt wonen. Maar haar wel op haar hart gedrukt dat ze geen beslissing moest nemen. De munten behoorden niet tot mijn verzamelgebied maar ik had wel het één en ander voor haar uitgezocht zodat ze bij benadering ongeveer wist waar ze aan toe zou zijn. Ze is gegaan en heeft ze laten taxeren. Toen ze weer terug was gekomen vertelde ze me dat ze hun aanbod belachelijk vond. Een paar maanden later las ik dat de MPO in onze stad een taxatiemiddag organiseerde. Ik heb haar verteld dat ze daar naar toe moest gaan. Ze heeft het gedaan en ze vonden het wel waard om te laten veilen. Morgen worden ze geveild en de startbiedingen zijn al 3 x meer dan wat BVK had geboden. Ze vertelde me een paar weken geleden dat ze keurig een brief had ontvangen van de MPO met uitleg over de gang van zaken (opgeld etc.) en tevens een catalogus waar de kavels in staan vermeldt. Ze is helemaal blij met deze manier van doen, ze had stellig het idee dat ze behoorlijk belazerd zou worden als ze niet naar de MPO was gegaan.
Het ergste van het hele verhaal vond ik echter de manier van doen van de BVK. Nadat de afspraak was geannuleerd toch nog een paar keer terugbellen. Hadden ze bij mij niet moeten doen maar dat zouden ze ongetwijfeld niet hebben gedaan want ze kennen me een beetje.
Nogmaals, iedereen is vrij in zijn doen en laten en iedereen mag kopen waar hij wil. Maar als ik ergens een hekel aan heb is als een onwetende met goede bedoelingen in de zeik wordt genomen alleen maar omdat er veel winst gemaakt moet worden. Profiteren van een ander.

Degene die dit leest denkt nu ongetwijfeld dat ik dit verhaal schrijf terwijl de stoom uit mijn oren komt. En dat is ook zo maar dat komt voornamelijk omdat ik het vermoeden heb dat ik ook door een buitenlandse handelaar in de maling ben genomen voor een bedrag van 73 €. Wel betaald en niets gekregen. Dan is dit topic een mooie manier om enige frustraties van me af te schrijven en mijn ervaring met de BVK kenbaar te maken.

Groeten, Alfred
Robin Suriname
Moderator
Moderator

Bericht door Robin »

hierm schreef:
Robin schreef:Je moet misschien eerst de handleiding lezen van..

Kun je me die handleiding toesturen? ;)
Handleiding is verkrijgbaar in Klaaswaal voor een bedrag van 346,95€.
De auteur dhr. de Ruiter verzekerde mij dat dat een koopje was.. :eeeh:

Groet, Robin
1 "Pallas" guldens verzamelaar.
Verslaafd aan jacht op de mooist betaalbare kwaliteit 1 gulden met de beeltenis van Pallas Athena en/of een bijzondere variant..

Terug naar “Websites”