Maar heb geen idee wat deze waard is en waarvoor.
Kan iemand mij dat vertellen.

Moderator: maarten89
was het wel een wettig betaalmiddel?Munthunter schreef:Deze werden omstreeks 1987 uitgegeven door de numismatische kring uit dat gebied.
Destijds waren ze wat prijziger, maar volgens mij zijn er nu veel minder verzamelaars van.
Ik durf dus geen prijsindicatie te geven, maar misschien zit je wel goed met 5 euro bovenop de waarde van de rijksdaalder en het is met dit soort items, net wat de gek er voor geeft..
Gr. Jeroen
Kun je een iets grotere afbeelding plaatsen van de munt zelf, is het inderdaad dezelfde?peterpaul31 schreef:doet me sterk denken aan deze munt uit m'n eigen verzameling:
]
Owh dan zit je wel goed hoor! Je ziet ze niet zo vaak. Er blijft wel vraag naar. Ik vind mooie munt hoorwimppie schreef:Oke dank je wel heb ze samen op marktplaats gezet en er is 25 euro opgeboden
koenmunten schreef:Kun je een iets grotere afbeelding plaatsen van de munt zelf, is het inderdaad dezelfde?peterpaul31 schreef:doet me sterk denken aan deze munt uit m'n eigen verzameling:
]
Ja en nee, deze (zilveren) guldens waren in feite al uit de roulatie gehaald, maar aangezien ze ook daarna nog wel eens heel sporadisch in het betalingsverkeer verschenen, had je er dus mee kunnen betalen. Een winkelier had ze graag, want de zilverwaarde was wellicht meer dan de 1 gulden die er op stond.ned.-indie-spaarder schreef:was het wel een wettig betaalmiddel?