Euro 4 All Stelling - Voor editie 13
Euro 4 All Stelling - Voor editie 13
Het is alweer tijd voor een nieuwe stelling. Dit keer is het de volgende:
Er mogen geen nieuwe landen de euro gebruiken tot dat de crisis problemen zijn opgelost?
Mee eens of niet mee eens? We respecteren argumenten en zullen er ook een paar plaatsen in ons magazine. Tenzij je vermeldt dat je dit liever niet hebt!
Er mogen geen nieuwe landen de euro gebruiken tot dat de crisis problemen zijn opgelost?
Mee eens of niet mee eens? We respecteren argumenten en zullen er ook een paar plaatsen in ons magazine. Tenzij je vermeldt dat je dit liever niet hebt!
-
- Superlid
Re: Euro 4 All Stelling - Voor editie 13
Thooh, is het niet met de komst van nieuwe stabielere landen dat de euro misschien terug wat vaster kan gaan staan?
Verbeter me als ik er naast zit, want ik ben eigenlijk totaal niet op de hoogte hoe het allemaal in elkaar zit.
Maar mijn persoonlijke mening is dat ik toch wel eens een nieuwe munt in circulatie wil aantreffen, want de bestaande designs nu beginnen toch te vervelen ..
mvg Kevin
Verbeter me als ik er naast zit, want ik ben eigenlijk totaal niet op de hoogte hoe het allemaal in elkaar zit.
Maar mijn persoonlijke mening is dat ik toch wel eens een nieuwe munt in circulatie wil aantreffen, want de bestaande designs nu beginnen toch te vervelen ..
mvg Kevin
beheerder en webmaster van http://www.yosoyke.be
de infosite over 2-euromunten
de infosite over 2-euromunten
Het feit dat Slowakijke nu de hulp voor Griekenland tegen weet te houden geeft mij een reden om in deze stelling op 'Ja' te klikken.
Ik vraag mij af of het voor een dergelijk nieuwe euroland wel aantrekkelijk is om juist NU over te stappen en direct mee te moeten gaan in het reddingsplan.
Slowakije laat zien dat het niet in staat is om deel te nemen in dit reddingsplan en dat is jammer, maar ook te begrijpen.
Laten ze eerst proberen het hoofd weer wat vaker boven het water weten te houden en dan pas verder te kijken naar eventuele landen die toe mogen treden.
Dat is mijn uitspraak en daar zult U het mee moeten doen!
Mr. Munthunter
Ik vraag mij af of het voor een dergelijk nieuwe euroland wel aantrekkelijk is om juist NU over te stappen en direct mee te moeten gaan in het reddingsplan.
Slowakije laat zien dat het niet in staat is om deel te nemen in dit reddingsplan en dat is jammer, maar ook te begrijpen.
Laten ze eerst proberen het hoofd weer wat vaker boven het water weten te houden en dan pas verder te kijken naar eventuele landen die toe mogen treden.
Dat is mijn uitspraak en daar zult U het mee moeten doen!
Mr. Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
-
- Volledig lid
Als het een stabiel land is, zie ik geen reden waarom dat land niet zou mogen toetreden tot de euro. Een paar stabiele landen erbij maakt mijns inziens de euro ook weer wat sterker.
Maar de voorbereidingen vergen veel tijd en zodra een nieuw land klaar is om de euro in te voeren, verwacht ik wel dat ofwel het probleem is opgelost, ofwel de euro helaas is verdwenen. En daarbij verwacht ik dat de landen die aan de euro willen, toch eerst even afwachten hoe de crisis opgelost gaat worden.
Ik heb dus gestemd dat ik het er niet mee eens ben.
Groetjes van Erwin
Maar de voorbereidingen vergen veel tijd en zodra een nieuw land klaar is om de euro in te voeren, verwacht ik wel dat ofwel het probleem is opgelost, ofwel de euro helaas is verdwenen. En daarbij verwacht ik dat de landen die aan de euro willen, toch eerst even afwachten hoe de crisis opgelost gaat worden.
Ik heb dus gestemd dat ik het er niet mee eens ben.
Groetjes van Erwin
Ook steeds meer bekend als MuntenMaster
-
- Globale moderator
Niet mee eens:
Wanneer een land voldoet aan de strenge voorwaarden om toe te treden tot de eurozone, dan heeft dat land er dus alles aan gedaan om dit te mogen. Door de strengere toelatingseisen en betere toetsingen zullen deze landen niet zo snel als Griekenland een dergelijke steunmaatregel nodig hebben.
Voorlopig zitten alleen Letland, Litouwen en Denemarken in het ERM II Systeem en de andere EU-landen nog niet. Alleen deze genoemde landen zouden theoretisch gezien op 1 januari 2013 kunnen toetreden tot de eurozone. Praktisch zullen ze dit niet halen, op Denemarken na, maar zij treden voorlopig nog niet toe. Zal er toch eerst een referendum moeten plaatsvinden.
groeten Paul
Wanneer een land voldoet aan de strenge voorwaarden om toe te treden tot de eurozone, dan heeft dat land er dus alles aan gedaan om dit te mogen. Door de strengere toelatingseisen en betere toetsingen zullen deze landen niet zo snel als Griekenland een dergelijke steunmaatregel nodig hebben.
Voorlopig zitten alleen Letland, Litouwen en Denemarken in het ERM II Systeem en de andere EU-landen nog niet. Alleen deze genoemde landen zouden theoretisch gezien op 1 januari 2013 kunnen toetreden tot de eurozone. Praktisch zullen ze dit niet halen, op Denemarken na, maar zij treden voorlopig nog niet toe. Zal er toch eerst een referendum moeten plaatsvinden.
groeten Paul
Mee eens.
Het lijkt mij in het huidige financiële klimaat geen goed idee als er een nieuw land toetreedt. Niet voor de huidige eurozone, maar ook niet voor dat land zelf. Laten we eerst de huidige problemen die we in de eurozone hebben, voordat we verder gaan met verdere Europese integratie. Bovendien zou ik me niet kunnen voorstellen welk land nog zou willen toetreden, wetende dat het waarschijnlijk vele miljarden aan steun / garanties boven het hoofd hangt om het systeem te redden.
Bernard
Het lijkt mij in het huidige financiële klimaat geen goed idee als er een nieuw land toetreedt. Niet voor de huidige eurozone, maar ook niet voor dat land zelf. Laten we eerst de huidige problemen die we in de eurozone hebben, voordat we verder gaan met verdere Europese integratie. Bovendien zou ik me niet kunnen voorstellen welk land nog zou willen toetreden, wetende dat het waarschijnlijk vele miljarden aan steun / garanties boven het hoofd hangt om het systeem te redden.
Bernard
-
- Globale moderator
Dat is wel wat anders. Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar als een land aan alle voorwaarden voldoet en graag wil toe treden tot de eurozone, dan zou dit toch gewoon moeten kunnen? De landen die sinds 2004 zijn toegetreden zijn verplicht de euro in te voeren. De crisis stelt het voor een aantal landen uit. Maar wanneer een land ondanks de huidige economische situatie wil toe treden, vind ik niet dat dit niet zou mogen.bernard3 schreef:Bovendien zou ik me niet kunnen voorstellen welk land nog zou willen toetreden, wetende dat het waarschijnlijk vele miljarden aan steun / garanties boven het hoofd hangt om het systeem te redden.
groeten Paul
Je hebt inderdaad gelijk, dat is een andere kwestie. Toch blijf ik erbij dat er op dit moment geen nieuwe landen moeten toetreden, terwijl de euro toch wel in crisis verkeert. Ik denk ook niet dat nog een land de de toch al moeizame besluitvorming binnen de eurozone zal vergemakkelijken. Op de lange termijn (als de euro dan nog bestaat ), zie ik natuurlijk wel weer ruimte voor nieuwe eurolanden, mits ze aan zeer strenge normen voldoen, die ook goed gecontroleerd worden.euromunter schreef: Dat is wel wat anders. Ik kan het me ook niet voorstellen. Maar als een land aan alle voorwaarden voldoet en graag wil toe treden tot de eurozone, dan zou dit toch gewoon moeten kunnen? De landen die sinds 2004 zijn toegetreden zijn verplicht de euro in te voeren. De crisis stelt het voor een aantal landen uit. Maar wanneer een land ondanks de huidige economische situatie wil toe treden, vind ik niet dat dit niet zou mogen.
Bernard
Volgens mij wachten ze beter met toetreding omdat de EU zone eerst versterkt uit deze crisis moet komen wat alleen kan door er eerst ook een meer soicale politieke unie van te maken en niet alleen een monetaire en economische. Pas als men hierin slaagt is de 'maidentest' voor de Euro gelukt en zal de viering van 10 jaar chartale euro in 2012 geen viering van een 'politieke charlatan unie' worden. Als deze crisis bezworen wordt, zullen landen die nu nog neen tegen de euro zeggen zelfs staan drummen om toe te treden.
In deze globaliserende wereld met nieuwe economische machten is er immers geen weg terug, enkel een sterke Eurozone kan onze vrede, welvaart en sociale zekerheid de komende decennia garanderen. Zoniet vervallen we terug in het nationalische lappendeken wat het eens was, met alle conflicten en ellende die dit met zich meebrengt.
Als er op dit ogenblik meer landen zouden toetreden wordt het proces van de politieke unie in wording imo alleen maar bemoeilijkt, wachten dus...
Eurowin
In deze globaliserende wereld met nieuwe economische machten is er immers geen weg terug, enkel een sterke Eurozone kan onze vrede, welvaart en sociale zekerheid de komende decennia garanderen. Zoniet vervallen we terug in het nationalische lappendeken wat het eens was, met alle conflicten en ellende die dit met zich meebrengt.
Als er op dit ogenblik meer landen zouden toetreden wordt het proces van de politieke unie in wording imo alleen maar bemoeilijkt, wachten dus...
Eurowin
Laatst gewijzigd door eurowin op 23 okt 2011, 19:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Laat er maar nieuwe landen bijkomen, anders krijg ik mijn 2de euromunten verzamelalbum nooit vol
-
- Globale moderator
Wat ten koste moet gaan van landen die zaken beter op orde hebben of zelfs goed op orde hebben? Ik vind het niet erg dat mijn geld naar nuttige dingen gaan, maar naar een stel Grieken die de boel 'bewust' hebben bedonderd en te lui zijn om een steentje bij te dragen, dat gaat er bij mij niet in.
Wanneer een land wil toetreden tot de eurozone en alles volgens de regels en richtlijnen voor elkaar heeft, dan moet dat gewoon kunnen.
Groeten Paul
Wanneer een land wil toetreden tot de eurozone en alles volgens de regels en richtlijnen voor elkaar heeft, dan moet dat gewoon kunnen.
Groeten Paul
Uitslag:
63% is het met de stelling eens.
37% is het er niet mee eens!
Verdere bespreking volgt in editie 13! Volgende week weer een nieuwe stelling!
63% is het met de stelling eens.
37% is het er niet mee eens!
Verdere bespreking volgt in editie 13! Volgende week weer een nieuwe stelling!