Verschil Muntalmanak 2011 & 2012 ?

Plaats hier berichten over literatuur met betrekking tot munten.
Kingz
Senior lid
Senior lid

Verschil Muntalmanak 2011 & 2012 ?

Bericht door Kingz »

Ik heb thuis de Muntalmanak van 2011 liggen, en was aan het twijfelen om de nieuwe te kopen.
Maar vraag me af of er nu veel verschil is? Want ik zag dat precies dezelfde thema's/rubrieken erin staan beschreven.
Gaat het dan puur om de cataloguswaardes die zijn veranderd voor een enkele munt? En zit daar dan veel verschil in? :thuink:
Is er bijvoorbeeld rekening meegehouden dat de zilverprijs tegenover vorig jaar gigantisch is gestegen? (ok nu even dan ca. €0,75 per gram)
Ene eventuele andere veranderingen? Ik hoor het graag van iemand die de nieuwe al heeft gehaald :thumb up:
Society is like a cup of coffee, you gotta keep it stirred... otherwise the scum ends on top!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Verschil Muntalmanak 2011 & 2012 ?

Bericht door Munthunter »

Ik heb hem sinds vanmiddag, maar er nog niet in gekeken.

Ik koop ze wel, maar moet toegeven dat ik er vrij weinig mee doe, aangezien de prijzen indicaties zouden moeten zijn, maar in mijn ogen verre van reëel.
Blijf het een instrument vinden van de handelaren waarmee ZIJ de prijzen van munten 'kunstmatig' hoog weten te houden.

'Waarom koop je hem dan?' Goede vraag en eeuh, ja euh, hmm, het blijft een mooi overzicht? Weet het niet, maar moet hem toch iedere keer weer mee naar huis nemen. Kostte ook maar 16 euro's

Als ik de verschillen weet, laat ik het je even weten. In de laatste MUNTkoerier van september staat een zeer uitgebreid stuk over de wijzigingen beschreven.

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
andres

Bericht door andres »

Ik heb de nieuwe almanak 2012 binnen, maar bezit niet de 2011 almanak,
misschien kan de inleiding in de 2012 almanak je iets wijzer maken ?
Afbeelding
prijs is 16,95 incl verzendkosten bij Meinhardt - Den Haag - email: info@collectura.com
of op eBay.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

oh oh nieuwe ontdekkende varianten. Lol die waren al hele tijd bekend. Maar ja. Valt reuze mee dit jaar met de prijs stijgingen. Alleen hele zeldzame jaren zijn weer soms verdubbeld. Dus als je die hebt koop hem maar, dan kun jezelf weer rijk rekenen :dizzie: :lollig: Maar voor de rest hele kleine aanpassingen. Uit me hoofd 1 die me opviel.

1 cent 1897 FDC gestegen. Eerst was 1896 hoger, dit is recht getrokken
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.

Terug naar “Literatuur en software over munten, bankbiljetten en het verzamelen ervan”