20 euro NL
Moderator: euromunter
-
- Volledig lid
20 euro NL
Op marktplaats kwam ik deze advertentie tegen van een zilveren 20 euro van Nederland:
http://link.marktplaats.nl/485098143
Nu weet ik dat de Nederlandse 5 en 10 euro in Nederland een wettig betaalmiddel zijn.
Maar dit is een 20 euro en daarvan heb ik nooit gelezen dat dat ook een wettig betaalmiddel is.
Mijn vraag is nu: is dit een wettig betaalmiddel (binnen Nederland)?
PS: Heb de aanbieder deze vraag al gemaild maar geen antwoord teruggekregen.
http://link.marktplaats.nl/485098143
Nu weet ik dat de Nederlandse 5 en 10 euro in Nederland een wettig betaalmiddel zijn.
Maar dit is een 20 euro en daarvan heb ik nooit gelezen dat dat ook een wettig betaalmiddel is.
Mijn vraag is nu: is dit een wettig betaalmiddel (binnen Nederland)?
PS: Heb de aanbieder deze vraag al gemaild maar geen antwoord teruggekregen.
Groet,
PB
PB
-
- Donateur
Re: 20 euro NL
Eind jaren negentig zijn er diverse van dit soort penningen uitgegeven. Ook in andere denominaties.
Allemaal geen wettig betaalmiddel...
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
John is normaal altijd een eerlijke verkoper maar ben wel teleurgesteld in hem dat die er niet duidelijk bij vermeldt dat het een penning betreft.
koenmunten schreef:Eind jaren negentig zijn er diverse van dit soort penningen uitgegeven. Ook in andere denominaties.
Ik heb zelf die van 5 euro in bezit.
Vind er alleen niets aan hahahaha.
- alles voor de euro uit Nederland.
-
- Donateur
Kwaliteit is zgn. Proof-Like (de rondellen worden vooraf gepolijst, de penningen vertonen daardoor een extra spiegelend oppervlak)
Ontwerp: Willem Vis
Ontwerp: Willem Vis
Gr. Ron.
-
- Volledig lid
Klopt het dat je alleen kan weten dat het een penning is doordat H.M. Beatrix er niet op staat?
Of zijn er ook nog andere kenmerken waaraan je kan zien of iets een munt of een penning is?
Of zijn er ook nog andere kenmerken waaraan je kan zien of iets een munt of een penning is?
Groet,
PB
PB
Nou ik denk dat het jaartal al genoeg zegt bij deze munt. Verder kun je echte verzamelaarsmunten herkennen doordat ze in een van de topics staan die Paul heeft gemaakt of een betrouwbare catalogus.Peterbos schreef:Klopt het dat je alleen kan weten dat het een penning is doordat H.M. Beatrix er niet op staat?
Of je stelt een vraag bij twijfel gewoon op het forum, dan heb je altijd vrij snel antwoord

Dit is inderdaad geen wettig betaalmiddel.Peterbos schreef: Nu weet ik dat de Nederlandse 5 en 10 euro in Nederland een wettig betaalmiddel zijn.
Even voor de duidelijkheid er bestaan wel 20 euromunten die wettig betaalmiddel zijn, maar dan hebben we het over de gouden varianten van de zilveren 10 euromunten.
Luit
-
- Globale moderator
Gible schreef:Nou ik denk dat het jaartal al genoeg zegt bij deze munt. Verder kun je echte verzamelaarsmunten herkennen doordat ze in een van de topics staan die Paul heeft gemaakt of een betrouwbare catalogus.Peterbos schreef:Klopt het dat je alleen kan weten dat het een penning is doordat H.M. Beatrix er niet op staat?

groeten Paul

17,50 vragen voor een 20 euromunt

altijd op zoek naar die ene munt