Problemen met versturen van e-mail van en naar forumleden

Heb je ideeën, tips, of mis je een catagorie of onderwerp, misschien zie je een foutje... Plaats je berichten hier!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Problemen met versturen van e-mail van en naar forumleden

Bericht door Munthunter »

Lees eerst even het tweede bericht van dit topic!

Beste leden,

Momenteel ondervinden diverse leden wat problemen met het ontvangen en verzenden van e-mail vanuit het forum. Hierbij horen ook de automatische notificaties bij nieuwe berichten in een topic. Het was voor mij even zoeken, maar ben er denk ik wel uit dat het ligt aan de zwarte lijst welke de domeinhoster gebruikt voor e-mail vanuit het forum, barracudaCentral.org.
Hosting2Go.nl schreef:De melding "550 Email blocked by b.barracudacentral.org" in de errormelding die u meestuurt wil inderdaad zeggen dat de bij verzending gebruikte server geblokkeerd is doordat met deze server spam verstuurd wordt. Dit wil dus niet meteen zeggen dat de verzender zelf spam aan het versturen is geweest. Het is waarschijnlijk iemand anders geweest die van dezelfde verzendende server gebruik maakt.

De eigenaar/beheerder van de server zal deze moeten laten deblokkeren, en moeten voorkomen dat de server weer spam verstuurt.

Het probleem ligt in dit geval dus niet bij u, maar aan de verzendende kant.
Het feit is dat van een aantal (ongeveer 5) leden hun IP-adres op hun zwarte lijst staat. Verstuurt of ontvangt dit forumlid een mail vanuit het forum (dus géén PB's) dan zal deze lijst direct het IP-adres herkennen en de mail als foutmelding naar info@munthunter.nl sturen, het adres welke ik gebruik. Het wijzigen van e-mailadressen heeft geen zin, maar wat nu?

Allereerst is het goed om te weten dat JULLIE niet verdacht zijn van het versturen van SPAM, maar dat dat wel gebeurd is via de server van je hoster of provider (dus waar je je site host of degene waarvan je je internetverbinding afneemt. Erg vervelend en lastig, maar ook goed om te weten dat het dus niet ligt aan het forum of haar leden.

Wat kunnen jullie doen?
Hieronder zal ik een lijst bijhouden waarop ik de gebruikersnamen zet van de forumleden waarvan ik de foutmeldingen krijg. Sta je op die lijst dan kun je via DEZE link een formuliertje invullen waarmee je verzoekt het IP-adres van de lijst te halen, omschrijf dat JIJ niet degene bent die spam verstuurt, maar dat een ander dat via de server heeft gedaan. Als het allemaal in orde is, zul je meestal binnen 12 uur van de lijst af zijn.

Het is echter beter om contact op te nemen met je hoster (bedrijf waar je, je website host), of je provider (het bedrijf waar je je internet afneemt en eventuele e-mailadressen). Omschrijf het probleem als hierboven en geef dus aan dat iemand op hun server spamberichten verstuurt en dat daardoor HUN server en de bijbehorende IP-adressen op de barracuda black-list staat. Zij kunnen het persoon dan opsporen en een verzoek bij barracuda indienen om het IP-adres te verwijderen van de lijst. Wellicht is het aan te raden om in dit overleg met je provider en/of hoster te verwijzen naar de uitleg hier (dus dit topic).

Ik hoop dat het allemaal zo snel verholpen is en we elkaar een beetje informeren over de gang van zaken en eventuele tips door kunnen spelen.

De onderstaande leden ondervinden momenteel problemen met het verzenden en ontvangen van E-MAIL via het forum, is het verholpen, dan kun je dit even doorgeven aan mij en dan verwijder ik je van de onderstaande lijst:

• Jezuss
  • Gerardo
  • Trunky
  • Roberto12345 en Zazou12345 (zelfde gebruiker)

Zie je namen in deze lijst staan, dan is het ook direct duidelijk waarom je geen antwoord krijgt op vragen van het forumlid, hij/zij ontvangt de mails dus niet. Gebruik in dat geval de PB-functie die werkt namelijk wel.

Vriendelijke groeten,

Jeroen - Munthunter
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Problemen met versturen van e-mail van en naar forumlede

Inmiddels toch een ander antwoord gekregen van Hosting2Go.nl de hoster van het domein http://www.munthunter.nl
Hosting2Go.nl schreef:Hallo Jeroen,

Onze mailserver is door een actie van een hacker op de account van een andere klant op een blacklist van Barracuda gezet, waardoor de servers welke deze lijst gebruikt deze mail blokkeerde.

Uiteraard hebben we de actie gestopt en de deze server van deze lijst laten verwijderen, dit kan echter even duren. Intussen kunt u wellicht vanuit outlook mail versturen, als u dan bij de verzendende server de smtp server van uw internet provider opgeeft, zal onze server niet gebruikt worden.

Uiteraard doen we alles wat we kunnen om een dergelijke listing tegen te gaan, in dit geval zal deze blokkade dan ook snel verholpen worden. Helaas is tegen een dergelijke actie niet veel te doen.

Excuses voor enig ongemak.

Met vriendelijke groet,
Hosting2GO Helpdesk
Hosting2Go.nl schreef:Het probleem lag, in tegenstelling wat ik per abuis eerder aan u aangaf, inderdaad niet aan de kant van uw forumleden maar bij ons en we hebben dus inmiddels actie ondernomen om de server zo snel als mogelijk weer beschikbaar te hebben.

Ik wens u nog een prettige dag.

Met vriendelijke groet,
Hosting2GO Helpdesk
Kortom even wachten dus hoe dit afloopt en jullie hoeven verder even niet te reageren naar jullie hosters/providers!

Gr. Jeroen
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Re: Problemen met versturen van e-mail van en naar forumlede

Zijn er nog leden die problemen ondervinden met het versturen en ontvangen van E-MAIL vanuit het forum?

Enkel even reageren als je INDERDAAD problemen ondervindt.

Gr. Jeroen

Terug naar “Ideeënbus en hulp”