Ik heb interesse gekregen om te beleggen in goud of zilver. Ten eerste omdat ik al geruime tijd opzoek ben naar een goede belegging, ik heb al enkele speciale euromunten, maar daar ga ik later natuurlijk niet ineens immens veel voor krijgen. Ik dacht dus om te beleggen in Goud of Zilver. Het is natuurlijk niet iets dat je op vandaag of morgen doet, maar toch vele malen makkelijker en toegankelijker dan bij aandelen. Ik hou niet van het handelen in aandelen omdat je zoals nu het geval is een beurscrisis niet kunt uitsluiten.
Nu heb ik natuurlijk enkele vragen:
- taxen en belastingen? Is het zo dat je in België goud aankoopt zonder BTW? Hoeveel roerende voorheffing zal ik moeten betalen als ik het wil verkopen (25% zoals bij aandelen?)
- Zijn er munten die ik kan aankopen die zeker de moeite waard zijn, ik geef de voorkeur aan munten omdat ik verzamelaar ben van munten en baar goud lijkt me niets
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
de laatste vraag gaat over het aankopen met anderen. Stel nu voor dat ik een paar gouden munten koop en deze verder verkoop aan vrienden en kennissen die er ook interesse in hebben, mag dit?