Ik kwam deze jeton (?) tegen in een verzameling. En aangezien dit soort penningen niet mijn verzamelgebied is.......
http://cgi.ebay.com/FRANCE-Advertising- ... 0697079284
Dit is zo'n beetje wat ik er over kon vinden. Maar koper op karton? Hij zou dus rond 1880 geslagen zijn.
Heeft iemand wat meer info hierover?
jeton 1880 parijs, info erover gezocht
Re: jeton 1880 parijs, info erover gezocht
"Monnaie de singe" is een Franse uitdrukking voor "betalen met vals geld", en zal zeker niet dateren uit de jaren 1880-1900, zoals die ebayer zegt!
Hij baseert zich gewoon op de beeltenis der goudstukken uit die tijd...
Het is dus een penning van een ijsverkoper, gevestigd in de Sint-Apolinnestraat te Parijs.
Helaas vind ik er geen verdere info over...
Hij baseert zich gewoon op de beeltenis der goudstukken uit die tijd...
Het is dus een penning van een ijsverkoper, gevestigd in de Sint-Apolinnestraat te Parijs.
Helaas vind ik er geen verdere info over...
dan is het helemaal apart dat er 28 us dollar voor betaald is door iemand.
ik had op 3 plekken gevonden dat hij van rond 1880 - 1890 zou moeten zijn. Maar jou verklaring is wel logisch.
Enig idee qua prijs wat ik ervoor kan vragen? Hij past niet in mijn verzameling.
En iemand een idee over de werkwijze van het maken van deze penning? Koper over karton klopt wel, hij klinkt heel dof.
Ik ken wel de kartonnen munten als duitsnoodgeld maar deze manier van karton gebruiken is nieuw voor mij.
ik had op 3 plekken gevonden dat hij van rond 1880 - 1890 zou moeten zijn. Maar jou verklaring is wel logisch.
Enig idee qua prijs wat ik ervoor kan vragen? Hij past niet in mijn verzameling.
En iemand een idee over de werkwijze van het maken van deze penning? Koper over karton klopt wel, hij klinkt heel dof.
Ik ken wel de kartonnen munten als duitsnoodgeld maar deze manier van karton gebruiken is nieuw voor mij.
-
- Volledig lid
Je hebt gelijk dat deze jeton van een bordeel komt.
Ik heb me laten leiden door het woordje "glaces", wat "ijsjes" betekent...
Maar het zal er daar waarschijnlijk niet zo "koeltjes" aan toe gegaan zijn ?...
Ik heb me laten leiden door het woordje "glaces", wat "ijsjes" betekent...
Maar het zal er daar waarschijnlijk niet zo "koeltjes" aan toe gegaan zijn ?...