waar te koop
Moderator: euromunter
-
- Donateur
Re: waar te koop
Ook in Duitsland zijn beleggingsmunten geen margegoederen, volgens mij. Als dat wel zo is, dan zie ik graag een link waar dat uitgelegd staat...
De margeregeling als onderdeel van de BTW regeling is in principe in de hele EU ongeveer gelijk.Elio schreef:Sorry, bedoelde over de Duitse aankopen, niet de Nederlandse
Nieuwe producten zijn eigenlijk per definitie geen margegoederen, er moet immers op één of andere manier BTW binnenkomen over de volledige waarde.
Bij margegoederen wordt alleen over de marge van de verkoper BTW geheven omdat het uitgangspunt is dat hij bij aankoop van het product al indirect BTW betaald heeft doordat degene waarvan hij inkoopt dit heeft gedaan. Het gaat dan vooral om inkoop van tweedehands goederen van particulieren waarvoor de eerste eigenaar BTW heeft betaald. BTW staat voor belasting toegevoegde waarde en het verschil tussen zijn inkoop en verkoop is de toegevoegde waarde.
Bij nieuwe artikelen is de volledige waarde van het artikel toegevoegd.
Het kan in dat geval wel zo zijn dat er aan de consument alleen maar BTW over de marge wordt berekend als de verkoper bij inkoop heeft ingekocht met BTW in een ander EU land.
Zojuist heb ik een bestelling gedaan op de website van kraatz edelmetalle aus Deutschland. Iemand anders hier ervaring mee? Heb wat zilver gekocht en betaald met Paypal. Ben benieuwd of het allemaal goed en wel aan zal komen.
Groet, Arnhemmer.
Groet, Arnhemmer.
Heeft iemand ervaring met goud999.com? Zie daar wat interessante zilveren munten voor een aardige prijs maar kan na een zoekslag op google geen reviews vinden. Mogelijk dat de belgische collega's hier op het forum bekend zijn met deze website? Alvast bedankt.
Hey provinciegenoot :-)) bij goud999 heb ik een tijdje geleden wat besteld. Ging prima, geen bijzonderheden. Heb ook de klantenservice even gebeld en men was erg behulpzaam. Groet,
Arnhemmer
Arnhemmer
Laatst gewijzigd door Arnhemmer op 14 mar 2020, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb goede ervaringen met 101munten.nl en ook wel met goldsilver.be.
Thomas
Thomas
Daar heb ik ook goede ervaringen mee. Bij goldsilver.be zijn de verzendkosten echter achterlijk hoog gestegen. Ik heb ook geregeld besteld bij Kraatz edelmetalle en muntenhoek.nl, eveneens prima. Iemand nog andere suggesties?
Munten inmiddels binnen, goede afhandeling! Al het zilver is daar (en andere online winkels) zo goed als uitverkocht dus was net op tijd. Bedankt nogmaals voor de snelle reactie. Ik hou deze winkel in mijn achterhoofd. Scheelde behoorlijk met 101munten, al is dat ook altijd een goede winkel.