Noodgeld on line catalogus
Moderator: Arjena3
Noodgeld on line catalogus
Hoi,
nou ik ben weer op zoek naar info op internet!!
Ik heb vanavond even een album met ongeveer 250 stuks duits papieren noodgeld gehaald.
Nou ben ik op zoek naar een on line catalogus met plaatjes van de biljetten.
Nou ik zie het wel.
Groeten
nou ik ben weer op zoek naar info op internet!!
Ik heb vanavond even een album met ongeveer 250 stuks duits papieren noodgeld gehaald.
Nou ben ik op zoek naar een on line catalogus met plaatjes van de biljetten.
Nou ik zie het wel.
Groeten
Re: Noodgeld on line catalogus
Naar verluid zouden er meer dan 85.000 verschillende biljetten bestaan, en de kans is dus zo goed als onbestaande dat je die gaat vinden op het internet.
Er bestaat een tiendelige catalogus in Duistland, waarvan het volume zou overeenkomen met 10 telefoongidsen !...
Maar aangezien de waarde van dergelijke noodbriefjes zo gering is, loont het voor velen niet de moeite om deze boeken te kopen. Een handelaar sprak me over minimum 1000 euro voor de 10 boeken (als je ze al vindt).
Anderzijds gaat het hier natuurlijk wel over mooie en leuke biljetten !
Groetjes,
marc
Er bestaat een tiendelige catalogus in Duistland, waarvan het volume zou overeenkomen met 10 telefoongidsen !...
Maar aangezien de waarde van dergelijke noodbriefjes zo gering is, loont het voor velen niet de moeite om deze boeken te kopen. Een handelaar sprak me over minimum 1000 euro voor de 10 boeken (als je ze al vindt).
Anderzijds gaat het hier natuurlijk wel over mooie en leuke biljetten !
Groetjes,
marc
-
- Donateur
Misschien dat deze site je verder kan helpen : http://www.noodgeld.nl/
Wie wat bewaart (of verzamelt) , heeft wat
Ok,
bij de laatste staan afbeeldingen.
Ik had wel een handelaarsite uit duitsland maar daar staan geen afbeeldingen bij.
www.tieste.de
ik ben eigenlijk op zoek naar nummers om ze in een lijst te kunnen plaatsen,
i.v.m. overzicht.
Kan je ff snel kijken wat je wel of niet heb he!!
bij de laatste staan afbeeldingen.
Ik had wel een handelaarsite uit duitsland maar daar staan geen afbeeldingen bij.
www.tieste.de
ik ben eigenlijk op zoek naar nummers om ze in een lijst te kunnen plaatsen,
i.v.m. overzicht.
Kan je ff snel kijken wat je wel of niet heb he!!
Ik heb er zelf nog 1 gevonden voor andere geintereseerden!!
http://aes.iupui.edu/rwise/countries/ge ... tgeld.html
http://aes.iupui.edu/rwise/countries/ge ... tgeld.html
-
- Volledig lid
Deze catalogi heb ik zelf. Voor 50 euro zijn deze 2 boeken doorgaans wel te koop. Dit dekt het gros van de Notgeldbiljetten die je doorgaans goedkoop kan kopen. De overige 9 delen heb ik zelf niet (en ook nog weinig nodig gehad).
Heb jij gelijk een mooi genummerd systeem voor je verzameling (met alle kleurverschillen, andere drukfirma's, handtekeningen, etc overzichtelijk genummerd).
Edit: Op Ebay wordt het geheel (Band 1 - 10) aangeboden voor zo'n 325 euro. Band 11 moet je dan nog los kopen. Totaal ben je inc verzenden dan voor 375 euro maximaal klaar (dus niet de 1.000 waar eerder over gesproken werd).
Heb jij gelijk een mooi genummerd systeem voor je verzameling (met alle kleurverschillen, andere drukfirma's, handtekeningen, etc overzichtelijk genummerd).
Edit: Op Ebay wordt het geheel (Band 1 - 10) aangeboden voor zo'n 325 euro. Band 11 moet je dan nog los kopen. Totaal ben je inc verzenden dan voor 375 euro maximaal klaar (dus niet de 1.000 waar eerder over gesproken werd).
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.
Hallo,
ok dan.
Bij degene waar ik ze gehaald had zag ik een boekjke met de grote van de muntenalmanaks van vorig jaar en de voorgaande jaren.
Normaalk ben ik niet zo op zoek naar deze biljetjes maar ik zoekk toch wel een bepaald systeem om ze in te schrijven (dus met catalogus no) en ze op te bergen.
Dat opbergen is niet zo gek moeilijk, aangezien de steden erop staan.
In wat voor album heb jij ze zitten, postzegelalbums?
Mzzl
ok dan.
Bij degene waar ik ze gehaald had zag ik een boekjke met de grote van de muntenalmanaks van vorig jaar en de voorgaande jaren.
Normaalk ben ik niet zo op zoek naar deze biljetjes maar ik zoekk toch wel een bepaald systeem om ze in te schrijven (dus met catalogus no) en ze op te bergen.
Dat opbergen is niet zo gek moeilijk, aangezien de steden erop staan.
In wat voor album heb jij ze zitten, postzegelalbums?
Mzzl
-
- Volledig lid
Naast de rangschikking op steden heb je nog diverse varianten waar je rekening mee moet/kunt houden. Zo zijn er veel biljetten met een serie verschillende afbeeldingen op biljetten van dezelfde waarde.
Een catalogus is dus wel praktisch.
Voor het opbergen verwijs ik naar een post van mij in een ander topic:
Een catalogus is dus wel praktisch.
Voor het opbergen verwijs ik naar een post van mij in een ander topic:
Veel succes met verzamelen.Marten van Leerdam schreef: Mijn Notgeld- en wereldbiljetten zitten in foto insteekhoezen, en vervolgens in multomappen. Op die manier kan je goedkoop veel biljetten opbergen.
Ook grotere biljetten passen er in (door ze zowel links als rechts in een kant te schuiven).
Op onderstaande link een voorbeeld van de insteekhoezen van het merk dat ik gebruik:
http://quantore3.rightclick.nl/dejong/r ... id=8162164
Verzamelaar van: guldens, euromunten, wereldmunten, wereldbiljetten, notgeld, numismatische literatuur, alles met afbeeldingen van geld erop en tot slot monopolyspellen.
Hoi,
zijn mooie bladen om je biljetten in op te bergen!
Maar ik denk dat dat nogal prijzig wordt als je een paar duizend biljetten heb.
Heb net alweer voor 240 euro aan bladen voor munten besteld ook.
Zeker voor de buitenlandse munten ben je voor de meeste meer aan de albums kwijt als aan de munten zelf.
Nou heb ik afgelopen jaar ook voor een goeie 1500 euro aan albums en bladen gehaald,
maar ik wil alles hetzelfde.
Nou heb ik in 1 x 60 albums besteld,
zijn gelukkig nog niet allemaal vol maar het gaat wel hard.
En dat is alleen het buitenlandse muntgeld nog maar!
Dus nederlands, Fdc sets, munten, coincards enz enz komen er nog bij.
Mzzl
zijn mooie bladen om je biljetten in op te bergen!
Maar ik denk dat dat nogal prijzig wordt als je een paar duizend biljetten heb.
Heb net alweer voor 240 euro aan bladen voor munten besteld ook.
Zeker voor de buitenlandse munten ben je voor de meeste meer aan de albums kwijt als aan de munten zelf.
Nou heb ik afgelopen jaar ook voor een goeie 1500 euro aan albums en bladen gehaald,
maar ik wil alles hetzelfde.
Nou heb ik in 1 x 60 albums besteld,
zijn gelukkig nog niet allemaal vol maar het gaat wel hard.
En dat is alleen het buitenlandse muntgeld nog maar!
Dus nederlands, Fdc sets, munten, coincards enz enz komen er nog bij.
Mzzl
-
- Volledig lid
Ik wil ook alles hetzelfde. Daarom koop ik ook alles groot in.
Als albums gebruik ik gewone ordners die ik op Marktplaats gekocht heb (150 stuks). Daar kan ik komend jaar nog wel mee vooruit.
Met die bladen kan je 20 of 40 biljetten kwijt voor 1,60 euro (exc btw). Dat is 4, respectievelijk 8 cent per biljet, dus minder dan je voor een biljet betaald.
Wellicht dat je het nog via een groothandel goedkoper kan inkopen als je het in grotere aantallen besteld.
Ik denk dat deze bladen relatief goedkoop zijn. Uiteraard wordt alles duur als je er veel van nodig hebt.
Zelf bestel ik 10 of 20 pakjes bladen per keer. Daar kan ik dan even mee vooruit en het spreidt de kosten een beetje. Het verspreidt het werk ook, want ik heb er geen zin in om dagen achter elkaar biljetten op te bergen.
Het voordeel van deze bladen is dat Multo een groot bedrijf is dat ze nog vele jaren zal bijven maken.
Bij de Jong zijn er verder geen verzendkosten als je boven de 50 euro besteld, dus met 35 stuks in een keer ben je het goedkoopst uit (en kan je ook even vooruit).
Als albums gebruik ik gewone ordners die ik op Marktplaats gekocht heb (150 stuks). Daar kan ik komend jaar nog wel mee vooruit.
Met die bladen kan je 20 of 40 biljetten kwijt voor 1,60 euro (exc btw). Dat is 4, respectievelijk 8 cent per biljet, dus minder dan je voor een biljet betaald.
Wellicht dat je het nog via een groothandel goedkoper kan inkopen als je het in grotere aantallen besteld.
Ik denk dat deze bladen relatief goedkoop zijn. Uiteraard wordt alles duur als je er veel van nodig hebt.
Zelf bestel ik 10 of 20 pakjes bladen per keer. Daar kan ik dan even mee vooruit en het spreidt de kosten een beetje. Het verspreidt het werk ook, want ik heb er geen zin in om dagen achter elkaar biljetten op te bergen.
Het voordeel van deze bladen is dat Multo een groot bedrijf is dat ze nog vele jaren zal bijven maken.
Bij de Jong zijn er verder geen verzendkosten als je boven de 50 euro besteld, dus met 35 stuks in een keer ben je het goedkoopst uit (en kan je ook even vooruit).
-
- Volledig lid
Nav mijn eigen topic over Notgeldbiljetten ben ik eens gaan googlen en kwam ik op de volgende site uit: http://www.ma-shop.com/
Als je hier zoekt op 'stadsnaam' 'waardeaanduiding' 'jaartal (zonder datum)' vind ik de meeste biljetten snel terug. Er staan duidelijke foto's bij, en bovenal de nummers uit de catalogus van Grabowski.
Je kan daar nog steeds niet makkelijk verschillende types herkennen (want die uitleg staat er natuurlijk niet bij) en meestal worden er meerdere biljetten per stad aangeboden, dus de nummers achter de komma zijn ook niet altijd even accuraat (ivm meerdere opties), maar je hebt iig een begin voor de nummering.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Als je hier zoekt op 'stadsnaam' 'waardeaanduiding' 'jaartal (zonder datum)' vind ik de meeste biljetten snel terug. Er staan duidelijke foto's bij, en bovenal de nummers uit de catalogus van Grabowski.
Je kan daar nog steeds niet makkelijk verschillende types herkennen (want die uitleg staat er natuurlijk niet bij) en meestal worden er meerdere biljetten per stad aangeboden, dus de nummers achter de komma zijn ook niet altijd even accuraat (ivm meerdere opties), maar je hebt iig een begin voor de nummering.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Sinds enige tijd heeft Gietl verlag een appje waarmee je hun catalogi (van de hierboven al genoemde heer Grabowski) digitaal kunt kopen en gebruiken.
Sammlerwelt heet het.
Sammlerwelt heet het.
Groet, Patrick Plomp. (Dit betreft een mening tenzij anders aangegeven)
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl
Papiergeldnumismaat. Life member IBNS (NL230, INT215)
Auteur van "Catalogus Nederlands Papiergeld". Deel 1 en 2 bestelbaar op http://www.patrickp.nl