vreemde, platte, koperen, mishandelde munt.

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.
Martijnvanandel

vreemde, platte, koperen, mishandelde munt.

Bericht door Martijnvanandel »

Hoi hoi,

zoals ik al eerder heb vermeld heb ik niet zo veel met munten. Vandaar dat ik de verhalen hier allemaal erg interessant vind omdat ze nieuw zijn voor me.

Ik heb ooit een grote partij munten gekocht en snel weer verkocht omdat ik door de bomen het bos niet meer zag. Maar 1 muntje heb ik bewaard omdat ik het er erg raar uit vond zien.

Het is een koperen munt. Doorsnede iets minder dan 3 centimeter. Hij is erg plat, 1 mm. De rand is eraf geknipt. Op de ene zijde staat iemand uit oostenrijk (vlg mij) en de keerzijde een adelaar. Het randschrift is niet leesbaar.

Wie o wie heeft hier een mooi verhaal bij. :P

Afbeelding

Afbeelding
bart België
Senior lid
Senior lid

Bericht door bart »

Ik laat het verzinnen van mooie verhalen aan iemand met meer inspiratie. Wel kan ik enkele extra elementen aanbrengen: de afbeelding is die van de Oostenrijkse keizer Franz Joseph I; de dubbelkoppige adelaar is dan ook Oostenrijks: hij heeft het Oostenrijkse wapenschild op de borst.
Dit is echter geen munt, mogelijks een (verminkte) medaille.

Bart
Verzamelaar van wereldmunten op type
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Verminkte overlijdenspenning van Franz Joseph I (1848-1916), waarvan het wapenschild het nieuwe staatswapen van 1916 draagt. Jaar van uitgifte is waarschijnlijk 1916. Onder opvolger Karl I (1916-1918) geslagen. Gezien de staat waarin het object verkeert geen hoge waarde.

Waarschijnlijk te Wenen geslagen.
Martijnvanandel

Bericht door Martijnvanandel »

Beide bedankt voor het treurige verhaal van deze overleden penning. :cry:

OKEEE

Terug naar “Welke munt heb ik hier?”