Beste Allen,
In de muntalmanak van 2011, is de waarde van een zilveren 1 gulden in Prachtig € 15,00.
Daar deze gulden t.o.v. de overige guldens in de tabel bij een van de hogere oplage zit is de gulden toch beduidend meer waard.
Weet iemand wat daar de specifieke reden van is?
BVD,
Gr,
Bas
Waarde 1 gulden 1958
Moderator: maarten89
Waarde 1 gulden 1958
Sommige mensen zijn zo arm, het enige dat ze hebben is geld!
-
- Donateur
Re: Waarde 1 gulden 1958
ik had daar nu ook mn bedenkselen over

collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Re: Waarde 1 gulden 1958
Dit kan te maken hebben met het aantal munten welke aangeboden worden. Is hij schaarser, dan kan de prijs dus hoger uitvallen. Na overgang naar de nikkelen guldens en rijksdaalders zijn er logischerwijs vele muntstukken ingeleverd en misschien is gebleken dat het jaartal 1958 meer is ingeleverd (en dus omgesmolten is) en dus ook schaarser is. Schulman heeft diverse overzichten van ingeleverde gesaneerde munten in zijn boek(en) verwerkt en daar kun je wellicht mijn verhaal wel na-checken... Er zijn natuurlijk meerdere redenen te bedenken maar wellicht dat dit een antwoord op je vraag is?
Toch wil ik ook benadrukken dat de almanak ook wel eens vertekenend kan zijn en sommige munten vreemd gewaardeerd worden.
Gr. Jeroen
Toch wil ik ook benadrukken dat de almanak ook wel eens vertekenend kan zijn en sommige munten vreemd gewaardeerd worden.
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!