Dit type biljet komt regelmatig voorbij op Markplaats, Ebay e.d. Ik heb er twee jaar geleden ook eentje gekocht voor 10 euro (en veel meer moet je ook niet betalen voor een weliswaar geinig maar vals biljet).

Moderator: Arjena3
Volgens een kenner is het een fantasie biljet. o.a. omdat er allerlei talen door elkaar heen gebruikt zijn, Nederlands, maar ook javaans en chinees achtige tekentjes. hoe dan ook ik vind het een geinig biljetje met name omdat het hoogstwaarschijnlijk wel echt oud papier is.Grijsaard schreef:Is het wel een kopie van een origineel?
Ik heb er nog één liggen voor de liefhebber €2,50 incl verzendingkoenmunten schreef:Valse biljetten zijn van alle tijd. Dit is waarschijnlijk een redelijk recent vals plantagegeld biljet. Wel gemaakt op echt oud papier volgens een expert, maar verder klopt er qua lay-out, opschriften e.d. niet veel van
Dit type biljet komt regelmatig voorbij op Markplaats, Ebay e.d. Ik heb er twee jaar geleden ook eentje gekocht voor 10 euro (en veel meer moet je ook niet betalen voor een weliswaar geinig maar vals biljet).
Het je toevallig een afbeelding van die achterzijde met vuurtoren?willemo schreef:dankje voor het plaatsen koenmunten!!! Ik heb een tijdje naar info gezocht van dit soort biljetten. Mij is namelijk eentje te koop aangeboden van 100 dollars ook precies dezelfde voorkant maar de achterkant met een vuurtoren. Verkoper vroeg er helaas 70 euro voor dus dat heb ik maar niet gedaan gelukkig!