Album Beatrix 1980 - 2001 Hartberger

Koningin Beatrix ☼ 1938
Regeerperiode: 1980 - 2013

Moderator: maarten89

mdb86

Album Beatrix 1980 - 2001 Hartberger

Bericht door mdb86 »

Hallo Allemaal,

Ik heb laatst een muntenalbum van hartberger gekocht voor mijn beatrix Guldens. Hebben meer mensen dit album?
Ik verbaas mij nogal over de lay-out. Van 1980 t/m 1986 zie je afbeelding munt en dan 1 of 2 vakjes ernaast om de munt in op te bergen. Goede keuze lijkt mij. Vanaf 1987 hebben ze opeens een hele andere indeling de bladen. namelijk afbeelding van de munt en 1 vakje er naast. dus als voorbeeld.
5 Cent Brons 1987 met afbeelding hier moet dus een 5 cent overheen van 1987 en 1988 zit dan in het vakje er naast. en zo elke munt. in dit album is gekozen per 2 jaar 1 blad te nemen.

In mijn album van Juliana waar ik geen idee van heb of dat hartberger is of importa is er voor gekozen om per waarde de munten op te slaan. dit had in dit geval denk ik voor hartberger beatrix album ook het beste geweest.

Met hartberger gebeld en die geven aan dat voor deze lay-out is gekozen omdat de 50 gulden munten net te veel zijn op die bladzijde waardoor er te weinig ruimte was.

Ben benieuwd of mensen hier ook last van hebben bij hun hartberger album en hoe dat eventueel zit bij importa.

Eventueel kan ik wel een foto maken om het te laten zien.

Groet,

Matthijs.
mdb86

Re: Album Beatrix 1980 - 2001 Hartberger

Bericht door mdb86 »

Ik plaats er toch even 2 foto's bij. 1tje van hoe het aan het begin van het album is. plaatje van munt zonder gedrukt jaartal.
de 2de van het plaatje van een munt met een bedrukt jaartal.

Het komt er dus op ner zodra je een munt plaats bij het foute blad dan is het plaatje van de munt dus ook verdwenen.

Groet,

Matthijs
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Spaarvarken Armenia
Senior lid
Senior lid

Bericht door Spaarvarken »

Ik verbaas me niet over de indeling, maar wel over het feit dat je een speciaal album koop wat waarschijnlijk net zo duur is als alle munten die je erin gaat doen tesamen. Ik zou je adviseren om de proofsetjes van beatrix te kopen en deze te slopen en die in de albums te stoppen. Heb je er tenminste nog mooi kwalitatief spul inzitten.
verzamelaar betere zeldzamere provinciale munten en andere numismatische curiosa
mdb86

Bericht door mdb86 »

Spaarvarken,

Zo duur was het album nou ook weer niet hoor. De munten die er in gaan zijn echt wel meer waar dan het album zelf

groet,

Matthijs
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Je bent al een aardig eind op weg Matthijs!

Heb je al nagedacht, over hoe jou collectie zich kan onderscheiden, ten opzichte van andere verzamelingen? Probeer eens te speuren naar bijvoorbeeld valse muntstukken, of een leuke misslag. Een en ander is vaak lastiger te verkrijgen, maar geeft je mappen wel een persoonlijker tintje.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
mdb86

Bericht door mdb86 »

Hoi,

Ik heb nog geen misslagen inderdaad. wel een aantal valse 2.5 gulden munten uit hele zeldzame jaren ;) Gelukkig had ik zelf al door dat ze nep waren. En heb ik er ook niet zo veel voor betaald. Geloof toen der tijd 5 Gulden per munt, vond ik een mooie prijs en dan heb ik ze toch een soort van zeg maar.
ik hoef mijn verzameling niet perse te onderscheiden van andere collecties ten minste als je bijv bedoelt vergeleken met jouw colletie.

Groet,

Matthijs
rocketronnie

Bericht door rocketronnie »

Ik heb dit album ook, en die van Juliana, weet iemand of er ook van deze aanvul bladen zijn na 2001, van Beatrix? Zou graag die euro's tot 2013 er bij in doen zodat ''Beatrix'' compleet is.
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Reinier »

Ron,

Ik zie dat jij in je vitrinekast die munthouders mooi rechtop hebt staan doormiddel van dat metalen stripje. Heb je dat ergens gekocht of zelf gemaakt?

Ik heb nu namelijk een aantal houders tegen de wand van m'n vitrine aangeplakt, maar dit is een stuk mooier
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.

Terug naar “Koningin Beatrix”