Daar geloof ik helemaal geen snars van... Ze zullen dit zeer zeker niet uit de losse pols hebben gedaan. Ze moeten toch een X-aantal coincards laten drukken en daar zijn dan toch al gegevens van? Ik vind dat ze verplicht moeten worden om de oplage bekend te maken, juist ook om de KNM zelf in te dekken. Nu kunnen ze dus nog een restantpartij van Goghmunten in een coincard duwen en deze alsnog de verzamelaarswereld in helpen? Zou wel wat commotie veroorzaken.euromunter schreef:Ik heb vorig jaar navraag gedaan bij de KNM, maar er zijn geen exacte cijfers van de munten die in coincard zijn terechtgekomen.
Groeten Paul

Natuurlijk werkt dat zo niet en dat weet ik ook wel, maar dat ze geen exacte cijfers hebben over de aantallen coincards van de beginjaren en later is voor mij niet te begrijpen en dat geloof ik dus ook niet.
Misschien een simpele rekensom om de UNC munten in rollen, en andere uitgiften van het totaal geslagen munten af te trekken en dan houdt je uiteindelijk toch de coincards over... Vanaf begin 1800 zijn gegevens bekend over geslagen munten, veelal op het hondertal nauwkeurig en dan zouden ze anno 20XX de oplage niet weten? Neeuuh

Gr. Jeroen