Collectie van Gelder 1846 deel 2, ik ben nog op zoek naar deel 1, omdat hier de nederlandse munten zijn ingeveild. En hier staan de buitenlandse in beschreven.

Collectie Jermimo de Vries 1882
Vooral penningen en paar nederlandse munten koninkrijk.
Rijnbende 1890 Dit was een van de grootste verzamelaars die Nederland heeft gekend. Deze man bezat verschrikkelijk veel zeldzame munten provinciale munten en koninkrijk. Vele munten zijn alle nu nog bekend uit zijn catalogusen en zijn dus al meer als 100 jaar niet meer voorgekomen!

Collectie Wall Bake 1911 Dit ook zeer intersante catalogus, omdat wall bake zelf muntmeester is geweest en prive verzameling er op na hield. Prachtig boek als je wilhelmina en willem 3 spaart.
Collectie Ferrari 1927-1929 Helaas heb ik hier ook alleen de 4 buitenlandse delen van, zou heel graag het nederlandse deel hebben. Maar dat de buitenlandse delen heb kunnen bemachtigen is ook zeer bijzonder, want deze boeken zijn over de hele wereld gewild.

Farouk 1954 Dit is toch mijn mooiste boek. Deze heeft me ook tijd gekost voor deze in handen had. Over de hele wereld gewild. Waarom? Omdat deze man( laatste koning van Egpyte) alleen maar beste spaarde van over de hele wereld. Deze man had de zeldzameste munten van elke land in handen. ZIJn collectie bedroeg meer als 6000 gouden en zilveren munten die behoorden tot zeldzaamste ter aarde. Wat deze man had kunnen niet veel mensen zeggen dat ze ook zo'n collectie hadden.

M.Brand 1984 Hoewel deze man zoon van de bierbrouwer Brand al 80 jaar dood was, kwam uit een kluis eind jaren 70 nog een belangrijke deel van zijn munten op de markt. Het was een maar klein deel van zijn verzameling, 20.000 munten! Deze man had toen hij dood ging ruime 300.000 munten in bezit. Dit werkelijke 1 van de grootste verzamelaar ooit geweest, eigenlijk kan je wel stellen dat hij de grootste is geweest. De munten die 1984 op de markt kwamen waren 80 jaar niet meer op de markt geweest, het bedroeg ook nederlandse deel munten, totaal 650 er werden in later veiling nog eens 15 geveilt. Maar waren niet zo maar munten, nee het waren super zeldzame munten.

Collectie Berkman. Als er 1 iemand is geweest die koningkrijk bijna compleet had, was het deze man. Hij had bijna alle munten, maar ook vele proefslagen, ontwerpen, en misslagen op het van koningkrijk. Ook veel proofs had hij in handen. Zijn catalogus is heel mooi naslag werk voor als je koningkrijk verzamelt.