Beroemde Catalogusen in mijn bezit Rijnbende, farouk ect.

Plaats hier berichten over literatuur met betrekking tot munten.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Beroemde Catalogusen in mijn bezit Rijnbende, farouk ect.

Bericht door maarten89 »

Ik zal hier mijn beroemde veiling catalogus bij houden die op dit moment in bezit heb. Ik heb nu totaal rond 150 catalogusen.

Collectie van Gelder 1846 deel 2, ik ben nog op zoek naar deel 1, omdat hier de nederlandse munten zijn ingeveild. En hier staan de buitenlandse in beschreven. Afbeelding

Collectie Jermimo de Vries 1882
Vooral penningen en paar nederlandse munten koninkrijk.

Rijnbende 1890 Dit was een van de grootste verzamelaars die Nederland heeft gekend. Deze man bezat verschrikkelijk veel zeldzame munten provinciale munten en koninkrijk. Vele munten zijn alle nu nog bekend uit zijn catalogusen en zijn dus al meer als 100 jaar niet meer voorgekomen!
Afbeelding

Collectie Wall Bake 1911 Dit ook zeer intersante catalogus, omdat wall bake zelf muntmeester is geweest en prive verzameling er op na hield. Prachtig boek als je wilhelmina en willem 3 spaart.

Collectie Ferrari 1927-1929 Helaas heb ik hier ook alleen de 4 buitenlandse delen van, zou heel graag het nederlandse deel hebben. Maar dat de buitenlandse delen heb kunnen bemachtigen is ook zeer bijzonder, want deze boeken zijn over de hele wereld gewild.

Afbeelding

Farouk 1954 Dit is toch mijn mooiste boek. Deze heeft me ook tijd gekost voor deze in handen had. Over de hele wereld gewild. Waarom? Omdat deze man( laatste koning van Egpyte) alleen maar beste spaarde van over de hele wereld. Deze man had de zeldzameste munten van elke land in handen. ZIJn collectie bedroeg meer als 6000 gouden en zilveren munten die behoorden tot zeldzaamste ter aarde. Wat deze man had kunnen niet veel mensen zeggen dat ze ook zo'n collectie hadden.

Afbeelding

M.Brand 1984 Hoewel deze man zoon van de bierbrouwer Brand al 80 jaar dood was, kwam uit een kluis eind jaren 70 nog een belangrijke deel van zijn munten op de markt. Het was een maar klein deel van zijn verzameling, 20.000 munten! Deze man had toen hij dood ging ruime 300.000 munten in bezit. Dit werkelijke 1 van de grootste verzamelaar ooit geweest, eigenlijk kan je wel stellen dat hij de grootste is geweest. De munten die 1984 op de markt kwamen waren 80 jaar niet meer op de markt geweest, het bedroeg ook nederlandse deel munten, totaal 650 er werden in later veiling nog eens 15 geveilt. Maar waren niet zo maar munten, nee het waren super zeldzame munten.

Afbeelding

Collectie Berkman. Als er 1 iemand is geweest die koningkrijk bijna compleet had, was het deze man. Hij had bijna alle munten, maar ook vele proefslagen, ontwerpen, en misslagen op het van koningkrijk. Ook veel proofs had hij in handen. Zijn catalogus is heel mooi naslag werk voor als je koningkrijk verzamelt.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Afbeelding
En dit is mijn boekenkast, ik ook de muntkoerier compleet vanaf 1979!

Afbeelding
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Volgens mij is dit een hele hoop werk geweest om bij elkaar te krijgen.

Leuk dat je het hier laat zien Maarten!

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Uhu, ze komen allemaal niet veel voor en heeft me ook echt heel veel geld kost gekost. 1 voorbeeld dan, Farouk alleen heeft me 110 euro gekost, op amerikaanse veiling!
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Geweldig gevoel als je hem dan eindelijk in je handen hebt, of niet?

Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door koenmunten »

Ik heb nog een paar oude veiling catalogi liggen (of wat is oud... eind jaren 70 begin jaren 80 dacht ik). ik zal ze eens opsnorren en laat je dan even weten wat ik heb,

groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.

Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Oke koen :D Bedankt alvast voor de moeite :D
grivnagozer Nederland
Moderator
Moderator

Bericht door grivnagozer »

Mooie collectie!
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Ik weet niet hoe oud je bent Maarten... over ca. veertig/vijftig jaar komen er natuurlijk nog een paar belangrijke uitgaven bij natuurlijk, catalogi van de collecties: koenmunten, munthunter, Grivnagozer en nog een paar van die enthousiastelingen van het forum :D

N.B. Ik heb nog geen reactie van je gekregen m.b.t. mijn pb-tje over de catalogi die ik nog heb liggen. Is het berichtje niet aangekomen. Of kun je er niets van gebruiken? (want dan moete ik gaan denken over de opties veilingsites/oud papier/open haard...).

Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

koenmunten schreef:Ik weet niet hoe oud je bent Maarten... over ca. veertig/vijftig jaar komen er natuurlijk nog een paar belangrijke uitgaven bij natuurlijk, catalogi van de collecties: koenmunten, munthunter, Grivnagozer en nog een paar van die enthousiastelingen van het forum :D

N.B. Ik heb nog geen reactie van je gekregen m.b.t. mijn pb-tje over de catalogi die ik nog heb liggen. Is het berichtje niet aangekomen. Of kun je er niets van gebruiken? (want dan moete ik gaan denken over de opties veilingsites/oud papier/open haard...).
Nou ik ben bijna 20 jaar oud:D Uhmm nou dat heel druk laatste tijd. Was helemaal vergeten, maar ik vindt die prijstlijsten wel leuk. Voor de rest had ik ze al :D

Groetjes,

Maarten
koenmunten Indonesia
Globale moderator
Globale moderator

Hoi Maarten,

Laat me in een pb'tje maar even weten wat je voor de prijslijsten over hebt. En dan komt er natuurlijk nog wat porto bij.

Groeten Koen

Terug naar “Literatuur en software over munten, bankbiljetten en het verzamelen ervan”