Boeken Aziatische Numismatica
Boeken Aziatische Numismatica
Ik ontving een email van dhr. A.J. Lansen omtrent het op CDRom zetten van numismatische boeken. Ik ben daar totaal niet in geïnteresseerd maar misschien zijn er forumleden bij die het wel als een nieuwe aanwinst zien.
Geïnteresseerden kunnen een email sturen naar: a.j.lansen@hccnet.nl
Onderstaand de tekst van het bericht:
Beste muntvrienden en verzamelaars;
Reeds geruime tijd is ondergetekende met een vriend bezig met het op CD-R te zetten van een groot aantal numismatische boeken en artikelen, waarvan het overgrote deel antiquarisch is en uitgegeven zijn in de periode van ca. 1850 tot ca. 1925 In totaal wordt het een bestand van tussen de 45 en 55 boeken en artikelen. Deze boeken en artikelen betreffen allen de numismatiek in, hoofdzakelijk, Oost-Azie en omvatten zowel Japan, Annam, Australie, China en India etc. Een ware schat aan informatie die meestal, na veel speurwerk , slechts in munt- en/of universiteitsbibliothen, te vinden is.en nu via Uw PC te lezen is. Het betreffen o.a. de artikelen van Moquette, het Bataviaasch Genootschap, de boeken van Millies en Netscher & van der Chijs en andere aan Nederlands-Indie gerelateerde numismatische informatie. Er zijn ook een aantal Engelstalige uitgaves bij. Een ieder die hiervoor belangstelling heeft kan zich bij mij melden. Het is een prive-uitgave en onder auteursrechtbescherming. De CD-R wordt momenteel samengesteld op de Philippijnen door mijn vriend daar ter plaatse. Een overzichtslijst van de op deze CD-R voorkomende boeken en artikelen is in voorbereiding. Voor de Aziatische numismatische verzamelaar een must ! Wie zichzelf - of een ander- een speciaal Kerstkado wil geven: dit is Uw kans.
Voor de prijs hoeft U het niet te laten: deze is 25,- Euro bij vooruitbetaling. ( exclusief portokosten )
Met numismatische Groet; Ad lansen
Groeten, Alfred
Geïnteresseerden kunnen een email sturen naar: a.j.lansen@hccnet.nl
Onderstaand de tekst van het bericht:
Beste muntvrienden en verzamelaars;
Reeds geruime tijd is ondergetekende met een vriend bezig met het op CD-R te zetten van een groot aantal numismatische boeken en artikelen, waarvan het overgrote deel antiquarisch is en uitgegeven zijn in de periode van ca. 1850 tot ca. 1925 In totaal wordt het een bestand van tussen de 45 en 55 boeken en artikelen. Deze boeken en artikelen betreffen allen de numismatiek in, hoofdzakelijk, Oost-Azie en omvatten zowel Japan, Annam, Australie, China en India etc. Een ware schat aan informatie die meestal, na veel speurwerk , slechts in munt- en/of universiteitsbibliothen, te vinden is.en nu via Uw PC te lezen is. Het betreffen o.a. de artikelen van Moquette, het Bataviaasch Genootschap, de boeken van Millies en Netscher & van der Chijs en andere aan Nederlands-Indie gerelateerde numismatische informatie. Er zijn ook een aantal Engelstalige uitgaves bij. Een ieder die hiervoor belangstelling heeft kan zich bij mij melden. Het is een prive-uitgave en onder auteursrechtbescherming. De CD-R wordt momenteel samengesteld op de Philippijnen door mijn vriend daar ter plaatse. Een overzichtslijst van de op deze CD-R voorkomende boeken en artikelen is in voorbereiding. Voor de Aziatische numismatische verzamelaar een must ! Wie zichzelf - of een ander- een speciaal Kerstkado wil geven: dit is Uw kans.
Voor de prijs hoeft U het niet te laten: deze is 25,- Euro bij vooruitbetaling. ( exclusief portokosten )
Met numismatische Groet; Ad lansen
Groeten, Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Re: Boeken Aziatische Numismatica
Interessant, maar veel te duur !
Een tijd geleden werden dergelijke CD-R's aangeboden op eBay voor 7- Euro !
Misschien moeten we het juist wèl "laten voor de prijs"...
Aernout, bedankt voor je reaktie, mooi meegenomen. Ik heb er helemaal geen verstand van, het interesseert me ook helemaal niet maar als je al aangeeft dat het veel te duur is dan weet iedere geïnteresseerde waar hij aan toe is.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
-
- Moderator
hier zal een foutje in zitten ...Ilosab schreef:Aernout, bedankt voor je reaktie, mooi meegenomen. Ik heb er helemaal geen verstand van, het interesseert me ook helemaal niet maar als je al aangeeft dat het veel te duur is dan weet iedere geïnteresseerde waar hij aan toe is.
Gr. Alfred
of ik moet een reactie gegeven waarvan ik niks meer weet

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen
He Einstein,Einstein schreef:Interessant, maar veel te duur !
Graag een voorbeeld van een dergelijke cd, waar is/was ie verkrijgbaar en wat staat/stond er op?
Ik heb het vermoeden dat er minder interessante/oude/unieke lectuur op staat dan op de cd van Lansen.
groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Deze heb ik in mei/juni van dit jaar gekocht :
Verkoper: carmen-numis
item : 55 Livres Numismatique Provinces Belgie Nederlands
Het is een Duitse verkoper, en bood ook een CD-R's aan van Franstalige landen (ook een 60-tal nuismatische werken), Engelstalige landen, en de Skandinavische.
Ik herinner me echter niet meer of er ook Aziatische werken bij waren.
De prijs was vast, met het systeem "NU KOPEN" : 7,- Euro (of was het 8 Euro ? sorry, ik twijfel nu even) + 1,- Euro verzending...
Dus : eenvoudig, correct, en goedkoop !
Op dit ogenblik staan er spijtig genoeg geen meer te koop...
Hopelijk heb je hiermee genoeg info ?
Groetjes,
marcus
Het is een Duitse verkoper, en bood ook een CD-R's aan van Franstalige landen (ook een 60-tal nuismatische werken), Engelstalige landen, en de Skandinavische.
De prijs was vast, met het systeem "NU KOPEN" : 7,- Euro (of was het 8 Euro ? sorry, ik twijfel nu even) + 1,- Euro verzending...
Groetjes,
marcus
dat worden vast een flink aantal mensen niet erg blij van. Zij kochten de boeken wellicht voor flink wat geld en op deze wijze is er steeds minder vraag naar.
Maar goed ik ga niet Roomser dan de Paus spreken en heb zelf ook flink wat digitale naslagwerken, ook zeer oude...
Gr. Jeroen
Maar goed ik ga niet Roomser dan de Paus spreken en heb zelf ook flink wat digitale naslagwerken, ook zeer oude...
Gr. Jeroen
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Aernout, mijn excuses, het moest natuurlijk Einstein zijn. Tijdens het schrijven van een antwoord was ik weer in mijn gebruikelijke fout teruggevallen, teveel dingen tegelijk doen. Met alle gevolgen van dien.Aernout schreef:hier zal een foutje in zitten ... of ik moet een reactie gegeven waarvan ik niks meer weet![]()
![]()
mvg, Aernout
Gr. Alfred
Einstein schreef:Deze heb ik in mei/juni van dit jaar gekocht :
Groetjes,
marcus
Hoi Marcus,
Bedankt voor je reactie.
Zo heb ik helaas niet voldoende info...
Het is niet moeilijk om een een cd'tje vol te knallen met numismatische uitgaven en vaak is 7 of 8 euro dan een mooie prijs. In dit geval is het een cd met een speciaal verzamelgebied/werelddeel met tal van werken die niet of zeer moeilijk meer te verkrijgen zijn en lijkt het me z'n geld zeker waard. Ik heb 'm in ieder geval besteld (als voor Alfred er melding van maakte).
Jeroen ik denk niet dat bezitters van originele werken hier wakker van liggen. Dit boekwerken blijven gevraagd en als je ze wilt verkopen ben je ze zo weer kwijt voor een mooie prijs. Als geen enkele uitgever moeite wil doen om bepaalde zaken te herdrukken (ik heb liever een echt boek in de kast) en de originelen niet/zeer moeilijk verkrijgbaar zijn heb ik hier geen enkele moeite mee,
groeten Koen
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
-
- Moderator
Totaal niet erg, hoorIlosab schreef:Aernout, mijn excuses, het moest natuurlijk Einstein zijn. Tijdens het schrijven van een antwoord was ik weer in mijn gebruikelijke fout teruggevallen, teveel dingen tegelijk doen. Met alle gevolgen van dien.Aernout schreef:hier zal een foutje in zitten ... of ik moet een reactie gegeven waarvan ik niks meer weet![]()
![]()
mvg, Aernout
Gr. Alfred

Twas al bang dat ik dingen deed waarvan ik niks meer wist

mvg,
Aernout
Start klein om groots te eindigen