Frans Hals: Gewijzigde stand van de lijnen

Moderator: Arjena3

*versace*

Frans Hals: Gewijzigde stand van de lijnen

Bericht door *versace* »

2x10gld VOOR.jpg
Lijnen per 2 naast elkaar..jpg
Lijnen per 1 verder uitelkaar..jpg

De bovenste detail scan, staan de ( licht bruine en blauwe ) lijnen per 2 dichter bij elkaar
(niet normaal F.Hals).

De onderste detail scan, staan de lijnen ( licht bruine en blauwe ) met gelijke tussen ruimtes van elkaar
(zoals doorgaans normaal F.Hals).
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
*versace*

Re: Frans Hals: Gewijzigde stand van de lijnen

Bericht door *versace* »

Hoi Patrick,

misschien helpt het als ik zeg, dat de 2 tientjes REPLACEMENTS ( 37.1a.2.1R ) zijn.......

Deze soort lijnen variant komt ook voor bij de 100 Gld 1977 ( 87.1a.1.1 )

"gewijzigde stand paarse en bruine gekuiste lijnen in onderdruk'

en deze variant kwam ook pas later in de AV !

Hoe dan ook, ik vindt dit een ABSOLUUTE oprechte variant die nergens te boek staat .

Vg,

Eddy.
*versace*

Bericht door *versace* »

patrickp.nl schreef:
*versace* schreef:
patrickp.nl schreef:Hoi Eddy,
Zou dit ontstaan kunnen zijn doordat de bruine en blauwe lijnen in twee verschillende drukgangen na elkaar gedrukt zijn, en dus niet 100% (maar 99%) op dezelfde plek gedrukt zijn?
Wellicht is dat af te leiden aan het wel of niet veelvuldig voorkomen, en ook of het toe te wijzen is aan een bepaalde serie (en er dus bewust voor gekozen is de druk te wijzigen).

Hoi Patrick,

misschien helpt het als ik zeg, dat de 2 tientjes REPLACEMENTS ( 37.1a.2.1R ) zijn.......

Deze soort lijnen variant komt ook voor bij de 100 Gld 1977 ( 87.1a.1.1 )

"gewijzigde stand paarse en bruine gekuiste lijnen in onderdruk'

en deze variant kwam ook pas later in de AV !

Hoe dan ook, ik vindt dit een ABSOLUUTE oprechte variant die nergens te boek staat .

Vg,

Eddy.
Hoi Eddy,
Helaas is het geen antwoord op mijn vraag.
De variant van de 100 gulden 1977 is door mijn toedoen en argumentatie in de AV gekomen. Daar ben ik persoonlijk verantwoordelijk voor.
het verschil is echter dat de stand van de lijnen daar gewijzigd is. (die eerst van links boven naar rechts onder lopen zijn later van rechts boven naar links onder gaan lopen)
De lijnen die jij aangeeft lopen in dezelfde richting.
IK ZEG NIET DAT JIJ GEEN VARIANT HEBT HOOR!!! Ik wil alleen precies weten waar het verschil in zit. Natuurlijk zie ik in de ene afbeelding dat de lijnen in paren van 2 bijeen staan, en in de andere de afstand tussen elke lijn gelijk is.
Wat ik vraag is: Is dit een consequent beeld, of een normale drukafwijking.
Ik hoop dat je deze vraag nog kunt beantwoorden.

Hoi Patrick,

Ik was er niet bij, toen men deze aan het drukken waren, dus ik hebt geen antwoorden,
u hebt veel meer ervaring dan ik, als u het al niet zeker weet, laat staan ik......

Misschien heeft het wel met de replacement te maken,
maar deze 2 biljetten zijn de series zijn vrijwel gelijk,
ik weet dan niet wanneer het overgaat naar een andere ( variant ) serie.....

Bijv:

van 0001-0570 ( IMP.) naar 0571-0618( IMP )

''De variant van de 100 gulden 1977 is door mijn toedoen en argumentatie in de AV gekomen. Daar ben ik persoonlijk verantwoordelijk voor.''

Deze variant stond al in de veel oudere J.Bolten, en had al in de AV 2002 moeten staan.

Vg,

Eddy.
*versace*

Bericht door *versace* »

patrickp.nl schreef:
*versace* schreef:
patrickp.nl schreef:De variant van de 100 gulden 1977 is door mijn toedoen en argumentatie in de AV gekomen. Daar ben ik persoonlijk verantwoordelijk voor.
Deze variant stond al in de veel oudere J.Bolten, en had al in de AV 2002 moeten staan.
Vg,
Eddy.
De heren Akkermans en Vercoulen hadden de noot in de Bolten wel gezien, maar op de biljetten het verschil zoals bedoeld in de brief van Enschedé nooit ontdekt.
Pas nadat ik de 1200 DPI scans opleverde, hebben we erover gesproken en waren ze overtuigd dat het daadwerkelijk te zien was.
Zo is er nog een aanpassing die in bolten staat rond het 100 gulden 1977 die het (nog) niet tot de AV heeft gehaald:
De invulling van het drukbeeld in de horizontale balken is gewijzigd. Als je een aantal bij elkaar legt zie je het verschil. Als je er één ziet is het niet te zeggen of het variant 1 of 2 is.
Omdat het zo slecht te zien is, en geen indeling naar serienummer gemaakt kon worden is toch nog (tegen mijn zin) besloten deze variant NIET op te nemen.
Over deze lijnen van de 10 gulden 1968 replacement is in Bolten niets geschreven. DES TE INTERESSANTER JOUW MELDING!
Zijn er nog andere leden die een (afbeelding van een) replacement 10 gulden 1968 in hun collectie hebben? S.v.p. gedeelte scannen zoals Eddy gedaan heeft. Dan kunnen we antwoord op de vraag krijgen of het opzet of een druktoevalligheid is. (opzet = dus variant!)

Hoi Patrick,

''Omdat het zo slecht te zien is, en geen indeling naar serienummer gemaakt kon worden is toch nog (tegen mijn zin) besloten deze variant NIET op te nemen.''

-87.1a.1.2
-Op de kz drukbeelden weggenomen uit de
horizontale balken.

Series : 9675-9670

NRS : 2350-2499
48500-4999
73500-7499
98500-9999

en series : 6969-6358

NRS : onbekend

Deze series kreeg ik van een DIE HARD verzamelaar.
*versace*

Bericht door *versace* »

Hoi Patrick,

Het zal best zo kunnen.......

Vg,

Eddy.

Terug naar “Onbekende varianten Nederland”