Ik ga niet uit van de prijs uit een catalogus. Het is een leuke richtlijn maar that's it. Ik ga voornamelijk uit van de prijzen die handelaren hanteren of het aanbod op MP en eBay en dat laatste van diverse landen.
Gr. Alfred
Welke catalogus gebruik jij voor Nederlandse biljetten?
Moderator: Arjena3
Re: Welke catalogus gebruik jij voor Nederlandse biljetten?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Re: Welke catalogus gebruik jij voor Nederlandse biljetten?
Als basis de Krause, want voor NL heb ik (nog) geen cat. En Natuurlijk ons forum!
Daarnaast kijk ik graag op banknoten.de waar je makkelijk en snel een biljet kan vinden, maar varianten moeilijker te vinden.
Waarde is gekoppeld aan de zeldzaamheid (in mijn idee). Dus bij de aankoop of verkoop is belangrijk om de zeldzaamheid te weten. Maar voor mij is de zeldzaamheid niet gekoppeld aan hoe mooi een biljet is.
Gr, Nils
Daarnaast kijk ik graag op banknoten.de waar je makkelijk en snel een biljet kan vinden, maar varianten moeilijker te vinden.
Waarde is gekoppeld aan de zeldzaamheid (in mijn idee). Dus bij de aankoop of verkoop is belangrijk om de zeldzaamheid te weten. Maar voor mij is de zeldzaamheid niet gekoppeld aan hoe mooi een biljet is.
Gr, Nils