Vandaag nieuw tot de collectie 100 gulden 1977 snip, vals. Een doelbewuste keuze, als verzamelaar van curiositeiten e.d kon deze niet ontbreken.
Bij deze snip ontbreekt het watermerk en aan kleine details is te zien dat het niet klopt. Desalniet te min als ik niet goed had gekeken bij ontvangst van dit biljetje destijds was ik er waarschijnlijk ook ingetrapt. Er zijn destijds veel krantenartikelen geweest om je te waarschuwen en in 1988 is er een folder door DNB uitgeven om te waarschuwen en aan te geven hoe valse biljetten te herkennen zijn.
valse 100 gulden snip
Moderator: Arjena3
valse 100 gulden snip
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Re: valse 100 gulden snip
En die staat zelfs op 18 euro. Die gaan ze ongetwijfeld weer verkopen voor een aardige prijs.
Gr. Alfred
Gr. Alfred
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Gelukkig verteld de verkoper dat het een vals biljet is!
Van die verkoper heb ik inderdaad ook mijn biljet vandaan, van een vriend die een grenswisselkantoor heeft is opgelicht voor veel geld met vals geld... Ik heb dit biljet gekocht om te vergelijken met een echte en naast de info folder te leggen. Ondanks dat de DNB zo haar best heeft gedaan voor een biljetje te maken van kwaliteit komt men toch redelijk ver, vandaar de introductie van de steenuil 100 gulden 1992 wat mij nog moeilijker lijkt te vervalsen maar niks is onmogelijk,
Gr Willemo
(ik zoek overigens nog wel die dus van de ruyter
)
Van die verkoper heb ik inderdaad ook mijn biljet vandaan, van een vriend die een grenswisselkantoor heeft is opgelicht voor veel geld met vals geld... Ik heb dit biljet gekocht om te vergelijken met een echte en naast de info folder te leggen. Ondanks dat de DNB zo haar best heeft gedaan voor een biljetje te maken van kwaliteit komt men toch redelijk ver, vandaar de introductie van de steenuil 100 gulden 1992 wat mij nog moeilijker lijkt te vervalsen maar niks is onmogelijk,
Gr Willemo
ja 18 euro is volgens mij een koopje ook als ik lees op de website van ons medelid PatrickP dat deze biljetjes toch redelijk zeldzaam te vinden zijn...Ilosab schreef:En die staat zelfs op 18 euro. Die gaan ze ongetwijfeld weer verkopen voor een aardige prijs.
Gr. Alfred
(ik zoek overigens nog wel die dus van de ruyter

...........afwezig..... :wave:
Ik vind het wel een prachtig biljet! Ook als ie niet vals was trouwens
Deze heeft toch nog veel meer charme dan zn opvolger, vind ik

Deze heeft toch nog veel meer charme dan zn opvolger, vind ik

Wat de gek er voor geeft.
willemo schreef:Gelukkig verteld de verkoper dat het een vals biljet is!
Gr Willemo
ja 18 euro is volgens mij een koopje ook als ik lees op de website van ons medelid PatrickP dat deze biljetjes toch redelijk zeldzaam te vinden zijn...Ilosab schreef:En die staat zelfs op 18 euro. Die gaan ze ongetwijfeld weer verkopen voor een aardige prijs.
Gr. Alfred
(ik zoek overigens nog wel die dus van de ruyter)
Ja 18 Euro is SPOT GOEDKOOP voor een vervalsing, ik hebt eens een valse Spinoza gezien voor 750 Euro, bij een muntenhandelaar.
Het schijnt dat sommige universiteiten hiervoor belangsteling hebt...............
Willemo,
Ik heb het vals biljet ook gekocht en vandaag ontvangen en ik moet toegeven, een zeer goede vervalsing.
Het watermerk ontbreekt, maar verder goed vervalst.
Een leuke aanwinst!!
Hansafloep.
Ik heb het vals biljet ook gekocht en vandaag ontvangen en ik moet toegeven, een zeer goede vervalsing.
Het watermerk ontbreekt, maar verder goed vervalst.
Een leuke aanwinst!!
Hansafloep.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.