Valse biljetten op Marktplaats!!!

Plaats hier berichten over valse biljetten. Hiermee wordt bedoeld, biljetten die na zijn gemaakt met als doel ze voor echt uit te geven.

Moderator: Arjena3

Grijsaard

Valse biljetten op Marktplaats!!!

Bericht door Grijsaard »

Vandaag twee valse biljetten binnengekregen via marktplaats. Beide hebben hetzelfde serienummer, schelen 5mm in lengte en je vingers worden vrijwel meteen zwart van de printerinkt. Tevens zie je duidelijke kniplijnen lopen langs de lengte van het biljet. Nu ben ik niet snel boos te krijgen maar dit maakt me wel woest. Ik heb vrijwel alle gegevens van de verkoper en heb hem gemaild. Nu wachten op reactie...
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

pff, wat een klotestreek zeg. zou ook boos zijn. die printers van tegenwoordig printen ook gewoon te mooi :x

zou je miss. een foto o.i.d kunnen plaatsen? om wat voor soort biljetten het gaat?
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Bericht door Munthunter »

Ik zie graag de foto's ook hier op het forum verschijnen.

Graag ook de link naar advertentie en gegevens verkoper, indien je geen reactie krijgt.

Alle verzamelaars van biljetten ► LET OP!!!

Erg rot voor je Grijsaard, succes met de verdere afhandeling en toch bedankt voor de waarschuwing die je hier plaatst!

Gr. Jeroen angry
Welkom op hét forum voor de munten en bankbiljettenverzamelaar!
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Wat een ellende weer, hoop voor je dat je je geld terug krijgt, en altijd aangifte doen.

Zelf 2 jaar terug opgelicht voor € 107,00 door C. S uit Arhem, bleek zo'n poker nerd te zijn die zijn poker verslaving met oplichten bekostigde. Via via aan zijn adres gekomen, hem toen gemailt dat ik wel even op een zaterdag bij hem langs zou komen, had me geld binnen no time terug op mijn rek. Ergste is dat deze persoon nog geregeld munten aanbied op marktplaats.

Gister stond er ook weer een oplichter, wilhelmina rijksdaalder aan te bieden, 31 stuks voor € 150,00. Altijd onder andere naam, account van 1 dag oud, en telkens uit Drachten, Leeuwarden en Hoogezand.

Gr. Willem
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Herman schreef:Zet die verkoper met naam en adres maar bij de lijst met oplichters, daar hoort zo'n figuur gewoon thuis
Zo is het maar net Herman, en het mooie is, ooit lichten ze de verkeerde op. Dat ruimt zich zelf op, op den duur. :lol:

Gr. Willem
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Ik vind het een beetje karige antwoorden die mij al niet aanstaan.

Een leek kan op het oog zien als een biljet van het verkeerde papier is en laat staan gescand en geprint! In een boekje op de rommelmarkt, hmmm da's ook wat :(
Ook zijn starre houding vind ik niet gepast 'scheur maar kapot' en dan ben je nog de helft van je geld kwijt??? '[mijn bedenkingen]', etc.

Wel raar dat je, je berichten met hem afsluit met kusjes XXX ;)

Ik zie graag wat afbeeldingen.

Verder niet akkoord gaan, 'biljetten' terugsturen als je, je geld weer binnen hebt.

Gr. Jeroen
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Mail 2 zegt mij genoeg, Opgelicht!!!

Gr. Willem
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

Haha ik heb mijn naam vervangen door xxx uit privacyoverwegingen. Ik kan geen afbeeldingen plaatsen omdat ik thuis geen fototoestel en/of scanner voorhanden heb. Zal zo wat meer mailen.

Overigens ben ik wel zo gek om in uniform naar zijn huis te reizen om mijn geld terug te halen uit principeoverwegingen.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Link naar advertentie, of is hij er inmiddels af?

Gr. Jeroen
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

aa
Laatst gewijzigd door Grijsaard op 12 mar 2010, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Overigens ben ik wel zo gek om in uniform naar zijn huis te reizen om mijn geld terug te halen uit principeoverwegingen.[/quote]

In de jaren 60 werd door mensen in uniform de Dam in Amsterdam schoongeveegd. Misschien moet je die eens bellen, leert hij het eens een keer af dat oplichtersgedoe.
Of kunnen de leden van dit forum zelf geen militie vormen om dit soort fraudeurs aan te pakken? Zo'n detector kan hard aankomen.

Hopelijk krijg je je geld terug.

Groeten, Ilosab
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

Net een mailtje gehad dat het geld gestort is, nu maar afwachten...

Om zijn privacy enigszins te waarborgen en het voordeel van de twijfel te geven heb ik de mails even weggehaald.
Munthunter Nederland
Webmaster
Webmaster

Grijsaard schreef:Net een mailtje gehad dat het geld gestort is, nu maar afwachten...

Om zijn privacy enigszins te waarborgen en het voordeel van de twijfel te geven heb ik de mails even weggehaald.
We wachten af, wel zo netjes om alles even te verwijderen. Houdt je echter niet in als hij zijn woord niet houdt!

Gr. Jeroen
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

Heb hem inmiddels al getraceerd, maar ben er nogal voor om mensen het voordeel van de twijfel te geven. Wordt ook wel eens misbruik van gemaakt, maar ach... :)
voskeman
Superlid
Superlid

Bericht door voskeman »

Nou dat is dan weer eens niet mooi.

Gebeurd ons allemaal wel eens, zelf ook niet goed materiaal gekregen
in mijn verzamelaars bestaan. Dan eesn een munt maar ook bodemvondsten.

Nu is dit niet alleen met bij internet gebeurd.

Treurig dit.

In een gesloten kring kan dan links en gegevens van personen aan de man bekent worden gemaakt. Openbaar is dacht niet toe gestaan.
http://voskemanscollection.punt.nl/
rinuske

Bericht door rinuske »

ik hoop dat het goed afloopt en dat je je geld terug krijgt
zoniet vermelding in de oplichtersrij :evil:
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

De verkoper wil de biljetten niet terug. Hij zegt dat als een verzamelaar ze waardeloos vind hij er ook niks mee kan. Heeft iemand interesse om de biljetten eens te zien? Ik betaal de postzegel wel :)
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

Zojuist mijn bankrekening gecontroleerd en het gehele bedrag is netjes terugbetaald. Ik vind het nog steeds een heel vreemde zaak, maar de verkoper is dus wel betrouwbaar. Geluk gehad denk ik dan maar!
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door jeffelz »

Grijsaard schreef:Zojuist mijn bankrekening gecontroleerd en het gehele bedrag is netjes terugbetaald. Ik vind het nog steeds een heel vreemde zaak, maar de verkoper is dus wel betrouwbaar. Geluk gehad denk ik dan maar!
Daar mag je in ieder geval blij van zijn! :wink:
rinuske

Bericht door rinuske »

mooi dat je je geld terug hebt, is wel een beetje raar ja
kun je een foto, tje plaatsen? ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het er uit ziet 8)
jeffelz Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Betrouwbaar ? ? HELEMAAL NIET!

Bericht door jeffelz »

Gerardo schreef:
Grijsaard schreef:Zojuist mijn bankrekening gecontroleerd en het gehele bedrag is netjes terugbetaald. Ik vind het nog steeds een heel vreemde zaak, maar de verkoper is dus wel betrouwbaar. Geluk gehad denk ik dan maar!
Dat wil helemaal niet zeggen dat deze verkoper betrouwbaar is.
Kijk maar eens rond op de internet site's van opgelicht, daar wordt regelmatig terug betaald als men zijn gegevens openbaar wil maken of langskomen.
Maar men gaat gewoon door met oplichten want er zijn genoeg mensen die niet weten wat ze moeten doen.
En onze POLITIE al helemaal niet, want die hebben het veel te druk ?????
Ja de politie heeft het altijd te druk als er iets aan de hand is.... valt wel een beetje op... volgens mij zitten ze gewoon een bakkie te doen! :roll:
andres

Bericht door andres »

Werkt tegenwoordig heel simpel bij de politie,

alles wat geld opbrengt voor hun werkgever, de overheid dus, heeft hoge prioriteit
en alles wat de overheid geld kost, heeft nauwelijks/ geen prioriteit.

fiscus, douane en politie werken eendrachtig samen bij grote landelijke contrôles,en ieder krijgt zijn deel.
Grijsaard

Bericht door Grijsaard »

rinuske schreef:mooi dat je je geld terug hebt, is wel een beetje raar ja
kun je een foto, tje plaatsen? ben eigenlijk wel benieuwd naar hoe het er uit ziet 8)
Volgens mij heb je een item gewonnen van me op de forumveiling. Als je wil kan ik de biljetten wel meesturen :)
*versace*

Re: Valse biljetten op Marktplaats!!!

Bericht door *versace* »

Op marktplaats word regelmatig dure biljetten aangeboden die afkomstig zijn
uit een erfnis, en de verkopers zit maar 1 dag op Marktplaats...

ECHT niet dat ik dan daarop ga bieden, dan vraag je gewoon om problemen !
voskeman
Superlid
Superlid

Re: Valse biljetten op Marktplaats!!!

Bericht door voskeman »

Nou jongens dat is niet best. En toch wel comisch. Niet dat je bedonderd wordt maar het idee dat iemand
biljetten copieerd en bij aankoop de biljetten in de handen hebben, ja zeker zwarte of blauwe vingers. Echt iets uit de oude doos.

Ik hoop ook dat je het geld terug krijgt.

Kun je beter een echte iets te duur kopen.
http://voskemanscollection.punt.nl/

Terug naar “Valse biljetten”