Herstelling zilveren muntsierraad

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
Bram VDV België
Senior lid
Senior lid

Herstelling zilveren muntsierraad

Bericht door Bram VDV »

Deze zilveren armband gemaakt uit dubbeltjes heb ik nu al een aantal maanden in mijn verzameling. Hij is erg veel gedragen geweest, want veel van de ringetjes zijn helemaal uitgesleten, en heel wat van de ringetjes zijn zelfs helemaal weg, waardoor de armband in heel wat stukjes was.

Vandaag heb ik toch maar eens een poging gewaagd om er nog wat van te maken. En hier is het resultaat: :lach:

Mvg, Bram
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Re: Herstelling zilveren muntsierraad

Bericht door Ger1 »

Mooi gedaan Bram, maar ik ben wel benieuwd of je ook zilverdraad heb gebruikt voor de reparatie?

Mvg Ger.
Bram VDV België
Senior lid
Senior lid

Re: Herstelling zilveren muntsierraad

Bericht door Bram VDV »

Dankje! Ik heb nu staaldraad gebruikt, omdat ik geen zilverdraad van de juiste dikte heb. Maar volgens mij is deze armband al een aantal keer gerepareerd. Van de ringetjes die wel nog aanwezig waren, waren er 2 diktes zilverdraad en ook een aantal uit staaldraad.

Als ik eens zilverdraad van de juiste dikte heb ga ik misschien alle niet-originele ringetjes vervangen. Maar nu staat het toch al een pak mooier tussen alle andere muntsierraden.

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”