munt met ridderhelmpje 2 ovalen (stokkenkruis en wapenschild) en keerzijde leeuw met kroon

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.
plopper Greenland
Aankomend lid
Aankomend lid

munt met ridderhelmpje 2 ovalen (stokkenkruis en wapenschild) en keerzijde leeuw met kroon

Bericht door plopper »

Dit lijkt een middeleeuwse munt, maar hoe dan ook herken ik het niet.
screenshot-b7163308.jpg
keerzijde-screen.jpg
EVEN VOORSTELLEN:

Ik ben nieuw hier, ben een metaaldetectie fan, maar heb het nu alweer een tijd niet gedaan.

Ooit begonnen, als grote vent, met een Kruidvat kinderdetectortje waar ik een joekel van antieke vierkante gesmede spijker vond langs de rivier.
Daarna uit een pandjeshuis een Cscope 770 oud model gekocht en daar vond ik meteen al een Philps II oord mee op een rivierstrandje.

Dat smaakte naar meer en later werd het een Cscope Newforce R1, een heel prettige detector waar ik heel veel, vooral duiten, maar ook muntgewichtjes en dubbele stuivers mee heb gevonden.
Gevolgd door een Minelab Sovereign die me zelfs een Romeinse denarius opleverde in een gebied waar nooit Romeins wordt gevonden.
Ook nog een Cscope pulsinductie exemplaar aangeschaaft, maar weinig gebruikt, want dat vond ik lastig, zo zonder discriminatie en veel ijzer in de grond.
Heb veel gezwaaid met die dingen, maar het is wel heel belastend voor je rug en schouders en wegens dit en tijdgebrek ligt het alweer een lange tijd stil.

Al met al veel munten gevonden, vooral langs rivier strandjes en onder afgebroken oude panden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Terug naar “Welke munt heb ik hier?”