sjors-sjors schreef: ↑30 sep 2024, 13:34
Robin schreef: ↑30 sep 2024, 03:29
Jan van der wis vermeldt de gulden WF 1732 met de U ipv de V als variant, maar de 1727 vermeldt hij niet, wat dus betekent dat hij hem niet gezien heeft..
Jij als leeuwendaalderverzamelaar weet waarschijnlijk wel dat 'als Jan het niet kent.'..
Juist bij leeuwendaalders zie ik zo verschrikkelijk veel meer varianten dan waar dan ook beschreven staan. Het is ook gewoon ondoenlijk om alle varianten bij te houden. Daar zie je ook discrepanties in CNM zelf, sommige provincies zijn erg uitvoerig beschreven en andere komen er maar bekaaid vanaf terwijl er aantoonbaar veel meer varianten bekend zijn.
Uiteraard zullen er minder van die variant zijn, maar het is aan jezelf hoeveel belang je daar aan hecht. Met zo'n uitzonderlijke pallas en de ton snap ik het dat je deze graag wilt hebben.
Ja dat klopt.. dat is bij leeuwendaalders écht niet te doen.
Het is echt jammer dat die 3de druk er niet gaat komen, want elke keer als ik iets tegenkwam wat er niet instond en van der Wis mailde, dan zei hij.. Ja ik weet het (al)... die komt in de nieuwe blauwe..
Ik merk dat ik het nu echt leuk vind meer aandacht te besteden aan het esthetische aspect..
In de foto van de 3 verschillende typen kan je zien dat hier een kunstenaar aan het werk is geweest, die maar 1 type en maar 1 jaar heeft gesneden..
Dat vind ik leuker dan een paar cijfertjes die maken dat zo een munt al dan niet zeldzaam is.
(al komt daar ook nog een verhaaltje over, maar dat was meer per ongeluk

)
461072999_1220181235773122_3910027687514893726_n.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.