Goudwisselkantoor staakt verkoop Nederlandse verzamelaarsmunten

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

Eurocoin Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Goudwisselkantoor staakt verkoop Nederlandse verzamelaarsmunten

Bericht door Eurocoin »

Goudwisselkantoor is per direct gestopt met de distributie en het omwisselen van Nederlandse verzamelaarsmunten. Sinds 2016 was het bedrijf de officiële distributeur van de Nederlandse 5 euromunten. Het was mogelijk om de verzamelaarsmunten er tegen de nominale waarde te kopen, en om deze er tegen de nominale waarde ook weer te verkopen. Hiervoor had het bedrijf een overeenkomst met de Koninklijke Nederlandse Munt.

Goudwisselkantoor heeft besloten geen euromunten meer aan te bieden via zijn winkels en de webwinkel Verzamelaarsmarkt. In plaats daarvan wil het bedrijf zich meer richten op de verkoop van historische munten en bankbiljetten. Resterende voorraden euromunten wordt verkocht via Catawiki. Het merk 'Verzamelaarsmarkt' verdwijnt.

Het zal waarschijnlijk nu niet meer mogelijk zijn om de Nederlandse verzamelaarsmunten tegen enkel de nominale waarde (dus zonder bijkomende kosten) aan te schaffen.
Reinier Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Goudwisselkantoor staakt verkoop Nederlandse verzamelaarsmunten

Bericht door Reinier »

Eurocoin schreef: 04 jul 2023, 20:15 Goudwisselkantoor heeft besloten geen euromunten meer aan te bieden via zijn winkels en de webwinkel Verzamelaarsmarkt. In plaats daarvan wil het bedrijf zich meer richten op de verkoop van historische munten en bankbiljetten. Resterende voorraden euromunten wordt verkocht via Catawiki. Het merk 'Verzamelaarsmarkt' verdwijnt.
Ja las het ook in de nieuwsbrief. Vraag me alleen wel af of die euromunten die ze via Catawiki aanbieden -wat ze nu ook al steeds doen- resterende voorraden zijn. Of dat ze onderhands partijen opkopen en steeds via Catawiki aanbieden. Zie quote nieuwsbrief hieronder:

“Stopt met euromunten

Verzamelaarsmarkt stopt per direct met het aanbieden van alle euromunten op ons eigen platform. Denk hierbij aan de herdenkingsmunten in coincard, penningen, losse euro's en jaarsets. De euromunten zullen we uitsluitend aanbieden via de Goudwisselkantoor pagina op Catawiki. Met elke week een attractief nieuw aanbod aan euromunten.

Hierdoor komen ook alle abonnementsdiensten te vervallen. Voor een abonnementsdienst vergelijkbaar met degene die u de afgelopen jaren van ons gewend bent, verwijzen wij u graag naar onze partner, de Koninklijke Nederlandse Munt.”
Verzameld herdenkings 2 euromunten. Eerste Slag, KNM compleet. Proefslagen en ontwerpen Beatrix t/m heden.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Ik koop mijn coincards bij de KNM, die hanteren dezelfde prijzen als de Verzamelaarsmarkt toch?
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Eurocoin Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Eurocoin »

Ilosab schreef: 05 jul 2023, 11:54 Ik koop mijn coincards bij de KNM, die hanteren dezelfde prijzen als de Verzamelaarsmarkt toch?
Ook KNM verkoopt de munten tegen de nominale waarde, maar dan zit je aan verzendkosten vast. Bij de vele winkels van Goudwisselkantoor was het mogelijk gewoon binnen te lopen en de munt tegen nominale waarde aan te schaffen.
Eurocoin Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Eurocoin »

Reinier schreef: 05 jul 2023, 10:01 Ja las het ook in de nieuwsbrief. Vraag me alleen wel af of die euromunten die ze via Catawiki aanbieden -wat ze nu ook al steeds doen- resterende voorraden zijn. Of dat ze onderhands partijen opkopen en steeds via Catawiki aanbieden. Zie quote nieuwsbrief hieronder:
Wellicht beiden. Ze zijn per direct gestopt met de verkoop van euro's dus ik kan me zo voorstellen dat ze toch een overtollige voorraad moeten hebben. Maar inderdaad zullen ze wel collecties euromunten blijven inkopen en die zullen dan via Catawiki verhandeld worden.
Ilosab Hungary
Superlid
Superlid

Bericht door Ilosab »

Eurocoin schreef: 05 jul 2023, 20:18
Ilosab schreef: 05 jul 2023, 11:54 Ik koop mijn coincards bij de KNM, die hanteren dezelfde prijzen als de Verzamelaarsmarkt toch?
Ook KNM verkoopt de munten tegen de nominale waarde, maar dan zit je aan verzendkosten vast. Bij de vele winkels van Goudwisselkantoor was het mogelijk gewoon binnen te lopen en de munt tegen nominale waarde aan te schaffen.
A ha, dat bedoelde je ermee. Tja, ik woon in Hongarije en als ik het hier wil hebben moet ik € 9, - betalen aan verzendkosten. Ik laat ze altijd bezorgen bij vrienden want die sturen 2 x per jaar een doos met lekkernijen naar ons.
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171

Terug naar “Verzamelaarsmunten”