Ik was de veiling catalogus van Karel de Geus aan het doornemen om te kijken of ik nog wat oud papier kon scoren bij zijn veiling en toen viel me iets op bij de inleiding.
Hij maakte v.w.b. Nederlandse munten altijd gebruik van het handboek van Jacques Schulman uit 1975.
M.i.v. deze veiling is hij over gegaan tot het nieuwe handboek van Laurens Schulman.
Ik had daar nog niets van gelezen op het forum waarschijnlijk omdat ik geen Nederlandse munten verzamel op een paar euro jaartallen na dan.
Misschien is het wel besproken maar het mooie van dit handboek is dat het voor iedereen vrij toegankelijk is op internet.
Hierbij de link https://www.laurensschulman.nl/database/
Als dit oude info is dan is het al achterhaald maar als ik 1 lid blij kan maken met deze info dan is het al waard geweest.
Handboek Laurens Schulman 1795-2001
Handboek Laurens Schulman 1795-2001
Papiergeld Nederland, Hongarije, Wereld (1 biljet of met opeenvolgende serienummers/land), 0 eurobiljetten, Euromunten + coincards Nederland. Miniatuurauto's en speldjes uit nostalgie
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Lid IBNS: 668 Lid Forum: 171
Re: Handboek Laurens Schulman 1795-2001
Bedankt Ilosab. Wist al wel van de website maar nu toch beter bekeken en in de favorieten gezet. 

Was mij ook al lang bekent maar ik verzamel met bankbiljetten ook munten.

Volgens mij is het ook nog niet helemaal af?
Ik weet niet of dit handboek van Laurens Schulman ook met de uitgifte van het papieren handboek van Schulman bv te maken heeft.
Want die uitgifte laat al enige jaren op zich wachten.
Mvg,

ps. @eiken52,
ik heb nog geen antwoord op mijn privébericht ontvangen?
Hoi Ger,
mailadres net weer in PB verstuurd.
Groet Bert
mailadres net weer in PB verstuurd.
Groet Bert
Je hebt mij blij gemaakt met deze informatie, bedankt!Ilosab schreef: ↑19 apr 2023, 18:39 Ik was de veiling catalogus van Karel de Geus aan het doornemen om te kijken of ik nog wat oud papier kon scoren bij zijn veiling en toen viel me iets op bij de inleiding.
Hij maakte v.w.b. Nederlandse munten altijd gebruik van het handboek van Jacques Schulman uit 1975.
M.i.v. deze veiling is hij over gegaan tot het nieuwe handboek van Laurens Schulman.
Ik had daar nog niets van gelezen op het forum waarschijnlijk omdat ik geen Nederlandse munten verzamel op een paar euro jaartallen na dan.
Misschien is het wel besproken maar het mooie van dit handboek is dat het voor iedereen vrij toegankelijk is op internet.
Als dit oude info is dan is het al achterhaald maar als ik 1 lid blij kan maken met deze info dan is het al waard geweest.
I have personally found this handbook a useful resource, he has several very nice quality photos of FDC examples of most of each variety ( sometimes for a year the coin isn’t of the top quality but usually he has at least one of each type) Meneer Schulman also happens to be quite a nice and helpful man as per my correspondence with him.Ilosab schreef: ↑19 apr 2023, 18:39 Ik was de veiling catalogus van Karel de Geus aan het doornemen om te kijken of ik nog wat oud papier kon scoren bij zijn veiling en toen viel me iets op bij de inleiding.
Certainly a website that it is worth people knowing about!