Wie heeft er meer info over deze medaille/penning?
Het gewicht is 25 gram.
Info medaille/penning
Info medaille/penning
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Bankbiljettenverzamelaar, wat een leuke hobby.
Re: Info medaille/penning
Ik kwam dit tegen:
Wapen van Nieuw-Amsterdam (New York) in Nieuw-Nederland (Novo Belgio) ten tijde van de West-Indische Compagnie. De handel in bever pelzen was blijkbaar zo lucratief dat het beestje werd opgenomen in het wapen.
In ieder geval geslagen bij de Nederlandse Munt in Utrecht.
Wapen van Nieuw-Amsterdam (New York) in Nieuw-Nederland (Novo Belgio) ten tijde van de West-Indische Compagnie. De handel in bever pelzen was blijkbaar zo lucratief dat het beestje werd opgenomen in het wapen.

In ieder geval geslagen bij de Nederlandse Munt in Utrecht.
Is deze ook van zilver en zo ja welk gehalte?
Ik kan namelijk niets vinden op internet over deze uitgifte.
Ik kan namelijk niets vinden op internet over deze uitgifte.
Op de gok: ziet er wel uit als zilver en dan zal het gehalte wel 720/1000 zijn, net als het zilveren tientje. Maar informeer anders ook even bij de Rijksmunt, daar komt deze vandaan.
Ik heb ook op internet niets kunnen vinden dus advies Jan W lijkt mij de stap... Mvgr Mel
Dit was het antwoord van de Rijksmunt:
De penning is 99% zeker van cuni, dus GEEN zilver. Anders had er bij een penning van dit gewicht een zilver keurmerk opgestaan.
Maar nu blijkt na uitvoerig onderzoek (dankzij 2 kenners) dat het om een zilveren penning gaat met 0.900 gehalte.
Staat vermeld in de Kreuk/Mevius catalogus.
Tevens nog een foto met informatie.
De penning is 99% zeker van cuni, dus GEEN zilver. Anders had er bij een penning van dit gewicht een zilver keurmerk opgestaan.
Maar nu blijkt na uitvoerig onderzoek (dankzij 2 kenners) dat het om een zilveren penning gaat met 0.900 gehalte.
Staat vermeld in de Kreuk/Mevius catalogus.
Tevens nog een foto met informatie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Mooi! Fijn dat ze reageren, toch wel een zeldzame penning lijkt me? Bedankt ook voor het hier weer plaatsen.
Fijn dat er altijd nog die 1% is... Mvgr, Mel