Alle soorten muntjes te koop

Plaats hier een link naar interessante objecten op veilingsites als Marktplaats, Speurders, E-Bay, etc.
julia Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Alle soorten muntjes te koop

Bericht door julia »

Ik heb veel soorten munten, maar doe er al te lang niks meer mee.
Een klein bakje is gemengd en voor de rest wel gesorteerd op landen.
Van Nederland o.a. enkele Romeintjes, oorlogsgeld (zink), 1/2 oude Leeuwtjes, Willempjes, oude Wilhelmina centen,
Voor de rest wat Nederlandse munten betreft; dubbele kop guldens en knaken ook van unie Utrecht, sommige proof. Enkele proof dubbeltjes
Duitse marken en zo. ook van DDR. Engeland half en one penny's en zo meer van dat spul.
Beetje van alles wat, dus ook van andere landen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Re: Alle soorten muntjes te koop

Bericht door Koevoets numismatics »

Beste Julia,

dit is helaas geen verkoopsite. Deze categorie is bedoeld voor forumgebruikers om een link te plaatsen naar aanbod op een site zoals Marktplaats of Ebay, waar ze iets interessants zijn tegengekomen.

Ik zou zeggen probeer het eens op Marktplaats. Stel je alleen niet teveel voor over de opbrengst, jouw munten vallen onder de zogenaamde kilowaar, ze hebben geen tot nauwelijks verzamelwaarde door de grote oplages.

Ik ben er ook zeker van dat je geen proof Rijksdaalders hebt met dubbele kop of Unie van Utrecht, deze zijn namelijk uitermate zeldzaam. Wat wel mogelijk is is dat je FDC exemplaren hebt, die zien er ook erg mooi uit en lijken soms wel op proof-exemplaren.
julia Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door julia »

Sorry ik dacht dat het wel kon hier.

Dit zijn toch proof munten?
Afbeelding
Koevoets numismatics Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Koevoets numismatics »

Helaas. Ze zijn wel mooi.

De oplage van de proofmunten van die jaren zijn slechts enkele stuks. Honderden Euro's per stuk waard.
julia Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door julia »

Oke, ik maar zou graag het verschil willen weten tussen de likes en de echte? ik heb nl enkele unies die er wel wat op lijken, alleen minder contrast verschil en dat zie ik voor een like aan

Terug naar “Vraag en aanbod op verkoopsites”