Uit een nalatenschap boven water gekomen, mogelijk misslag gulden 1964, zie ook brief Koninklijk Kabinet van Munten, Penningen en gesneden stenen.
Zelf zie ook wel een afwijking in de beeltenissen, maar zijn gewicht, diameter, dikte, niet magnetisch voor zover ik kan vaststellen identiek.
Wat staat mij te doen om volledige uitsluitsel te krijgen wat hier speelt, misslag of vervalsing ?
Ik hoor graag jullie adviezen.
Ignas Janssens
wat is hier mis mee
Moderator: maarten89
wat is hier mis mee
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
spatbord
- Donateur

- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 25 jul 2011, 13:51
Re: wat is hier mis mee
Als de heer Enno van Gelder het niet wist, dan denk ik niet dat er hier op het forum iemand zal zijn die het wel weet. (Dat neemt niet weg dat sommigen misschien denken dat ze meer weten dan Enno van Gelder...)
Je zou eens contact op kunnen nemen met Schulman in Amsterdam of Heritage Auctions in IJsselstein. Met die brief erbij is het toch een leuke set!
Je zou eens contact op kunnen nemen met Schulman in Amsterdam of Heritage Auctions in IJsselstein. Met die brief erbij is het toch een leuke set!
-
CorioCoins
Re: wat is hier mis mee
Wellicht is het wat handiger om betere foto's te plaatsen van de "afwijkende" munt alleen en wellicht is het mogelijk om ook het hele randschrift te duidelijk te fotograferen.
Ik zie vanaf de foto niet echt heel veel verschillen (behalve in kwaliteit) en een van de echtheidskenmerken doet wel vermoeden dat het om een "origineel" exemplaar gaat. Overigens de brief met handtekening van Enno erbij geeft al een significante meerwaarde aan deze munt!
Ik zie vanaf de foto niet echt heel veel verschillen (behalve in kwaliteit) en een van de echtheidskenmerken doet wel vermoeden dat het om een "origineel" exemplaar gaat. Overigens de brief met handtekening van Enno erbij geeft al een significante meerwaarde aan deze munt!
Re: wat is hier mis mee
Op basis van deze foto's ben ik niet zeker van de verschillen die ik meen te zien. Wat mij o.a. opvalt is de kop van de 'J' van Juliana, maar dit kan een buts blijken...CorioCoins schreef: ↑23 jan 2021, 16:43 Wellicht is het wat handiger om betere foto's te plaatsen van de "afwijkende" munt
Mvgr, Mel

