Nieuwe uitgave Handboek der Nederlandse Munten van Schulman

Plaats hier berichten over literatuur met betrekking tot munten.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Nieuwe uitgave Handboek der Nederlandse Munten van Schulman

Bericht door Jan W »

Ik las in de kerstgroet van Schulman dat men van plan was geweest om in dit 140ste jubileumjaar van Schulman ook een nieuwe editie van het Handboek der Nederlandse Munten uit te geven. De laatste editie kwam alweer uit 1975 en zijn dus heel wat aanvullingen te melden. Vast ook over de munten van 1975 en daarvoor, er duiken telkens nog zoveel varianten op.

Het plan is om het handboek nu volgend jaar uit te brengen. Ik ben heel benieuwd. Het handboek van 1975 kijk ik nog regelmatig in omdat er heel veel achtergrondinformatie in staat (bijvoorbeeld muntontwerpen en proefslagen) die bijvoorbeeld niet in de Muntenalmanak aanwezig is.
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Re: Nieuwe uitgave Handboek der Nederlandse Munten van Schulman

Bericht door maarten89 »

Zou erg leuk zijn. Laurens schulman was ook al bezig met over al foto van te plaatsen maar dat gaat erg traag(zal wel veel werk zijn)
Ook al spaar ik het niet meer Nederlands. Zal hem wel kopen omdat erg leuk vind die proefslagen en Piedfort ect
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Re: Nieuwe uitgave Handboek der Nederlandse Munten van Schulman

Bericht door sgtravel »

Ik had dit ook al gelezen in het boekje wat bij de laatste veiling catalogus zat, stond toen ook vermeld dat hij in 2020 zou uit komen. Wellicht komen hier dan eindelijk die 50 gulden proef munten in te staan!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië

Terug naar “Literatuur en software over munten, bankbiljetten en het verzamelen ervan”