Goedemiddag allen,
In mijn verzameling heb ik de Duitse 2 euromunt uit 2006 met het motief Holstentor in Lübeck. Op de plaats waar 1 van de letters A, D, F, G of J hoort te staan is geen letter te zien maar alleen een 'blokje' (Zie foto's). Ik kan op Google geen informatie vinden over deze misslag. Nu ben ik heel benieuwd of deze misslag bij jullie bekend is en of jullie eventueel een prijsindicatie kunnen geven van deze 2 euromunt. Ik hoor het graag!
Mvg, Sander
Misslag 2 euromunt Duitsland (Holstentor)
Moderator: maarten89
Misslag 2 euromunt Duitsland (Holstentor)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
spatbord
- Donateur

- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 25 jul 2011, 13:51
Re: Misslag 2 euromunt Duitsland (Holstentor)
Is dit niet gewoon een stempelbreuk, waar het stukje in het midden van de D is afgebroken in de stempel?
Re: Misslag 2 euromunt Duitsland (Holstentor)
Volgens mij wel. Ik zie er duidelijk een D in.
Het is m.i. een gewone munt en geen misslag. Alleen is het geslagen met een slecht stempel. Volgens mij is dat eerder waarde-verlagend, dan waarde-verhogend.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Re: Misslag 2 euromunt Duitsland (Holstentor)
Bedankt voor jullie heldere uitleg!
Re: Misslag 2 euromunt Duitsland (Holstentor)
Je zou het hier aan de experts kunnen voorleggen.
https://www.emuenzen.de/forum/forums/fe ... ationen.6/
Het lijkt mij ook een stempelbreuk, waarde verlagend zijn die over het algemeen niet, maar veel extra waarde hebben ze ook niet.
https://www.emuenzen.de/forum/forums/fe ... ationen.6/
Het lijkt mij ook een stempelbreuk, waarde verlagend zijn die over het algemeen niet, maar veel extra waarde hebben ze ook niet.
Re: Misslag 2 euromunt Duitsland (Holstentor)
Ik dank dat het niet echt een isslag is. Ik heb nl zo'n zelfde munt 

