Valse donders.

Heb je vragen over de munt die je hebt gevonden? Wil je iets laten zien? Plaats het hier!

Moderator: koiboyke

vutter Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Valse donders.

Bericht door vutter » 03 jul 2020, 16:34

Bij het piepen met de metaaldetector komen er niet alleen maar mooie zaken tevoorschijn, ook een hoop rommel zoals ijzer, koper en lood.
Die gaan gescheiden in diverse bakken en in december naar de oud ijzer boer voor de nodige euro,s. Per jaar piep ik kilo,s munten op maar door
de over bemesting en zure regen zijn de koperen niet meer verzamelwaardig. Zilver en goud hebben hier geen last van.
Tussen al die munten zitten ook wel eens rariteiten zoals munten gemaakt tot speelmunt of valse munt of copie. Je krijgt een euforisch gevoel
als zo,n glimmer je aankijkt vanuit het hoopje grond. :kwijl: Pas thuis na het afspoelen en een blik in een catalogus slaat de teleurstelling toe. Valse
donder. :crying:
P1030806 (Medium).JPG
P1030805 (Medium).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: Valse donders.

Bericht door Pim » 10 jul 2020, 12:10

Ja dat lijkt me best een teleurstelling!

Maar trek je ook wel eens echte tientjes uit de grond? Dan zou ik dat best willen afwisselen met af en toe een valse :wink:

Ben benieuwd wat voor niet-verzamelwaardige munten je naar boven haalt. Is dat gulden spul? Of buitenlands? Of platgesleten duitjes en dergelijke? Heb je een foto van het potje met 'schroot'?

vutter Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door vutter » 10 jul 2020, 17:42

In december ruim ik altijd op, munten, koper en lood gaan naar opkopers. Munten naar een man die een melkbus wil vullen met van die gladjannen.
Hij wil ook al mijn musket kogels hebben, inmiddels al zo,n 50 kg.
Wat je hier ziet is van Kerst 2019 tot heden. De koninkrijk munten vind ik rond de vennen in de Kempen, tot de komst van zwembaden zochten
mensen verkoeling in de vennen en verloren allerlei zaken, ook veel sieraden. Ik weet wel mijn plekken te vinden maar dat mag ook wel na 40 jaar
zoeken.
P1030831 (Medium).JPG
P1030830 (Medium).JPG
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Pim Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door Pim » 11 jul 2020, 11:29

Nice! daar zitten nog serieus leuke (zilveren) muntjes bij!
Wat een indrukwekkende berg gulden muntjes voor een half jaar zoeken.
Heb ook jaren een detector gehad, maar kwam eigenlijk niet veel verder dan veel eurogeld. Kan me voorstellen dat je echt een leuke collectie bij elkaar kunt zoeken haha!

LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins » 12 jul 2020, 19:21

Misschien kan je hier meer krijgen, zeker voor de oudere vooroorlogse munten. Ik zou zeggen, plaats wat foto’s en vraag om een bod.

Terug naar “Muntvondsten”