Publieke consultatie muntthema 2021

Plaats hier berichten over verzamelaarsmunten, dit zijn speciale uitgiften van de euromunten. Denk hier bijvoorbeeld aan zilveren en gouden afslagen voor een bepaald thema.

Moderator: euromunter

Eurocoin Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Publieke consultatie muntthema 2021

Bericht door Eurocoin » 08 jun 2020, 13:03

Het Ministerie van Financiën is een publieke consultatie gestart om zo ideeën te verzamelen voor het thema van een Nederlandse verzamelaarsmunt die in 2021 zal worden uitgegeven. Elke Nederlander mag één suggestie insturen. 3 thema's worden uitgekozen en besproken met de Staatssecretaris van Financiën en het Kabinet van de Koning. De persoon van wie de inzending gekozen is mag de eerste slag van de munt bijwonen. Vooralsnog lijkt vooral het thema Corona populair te zijn.

Vorig jaar hield het Ministerie van Financiën een soortgelijke consultatie. Dit was onder verzamelaars (vrijwel) niet bekend en het kleine aantal inzendingen kwam voornamelijk van frequente bezoekers van de Internetconsultatie website. Het thema '75 jaar bevrijding' werd toen uitgekozen.

Lees voorafgaand aan het inzenden de regels na.

https://www.internetconsultatie.nl/muntthema
© Niels van Schendel (tenzij anders aangegeven). Overname enkel toegestaan met bronvermelding.

Riffcold United States of America
Lid
Lid

Re: Publieke consultatie muntthema 2021

Bericht door Riffcold » 08 jun 2020, 21:40

Leuk! Ik moet deze website in de gaten houden voor mijn werk en zag ik dit ook voorbij komen. Ik denk ook aan corona en het zorgveld, maar qua jubileum zijn er wat mogelijke literaire herdenkingen, o.a. het 75 jaar na verschijnsel van Het Achterhuis en 100 jaar na geboorte van W.F. Hermans.

CorioCoins Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door CorioCoins » 11 jul 2020, 16:23

Ik heb ook een inzending gestuurd :-)

Eurocoin Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door Eurocoin » 14 aug 2020, 17:40

37 verschillende thema's werden ingezonden. Het thema corona werd het meest genoemd onder de inzenders (27 keer). Het thema 400 jaar sinds de ontsnapping van Hugo de Groot uit Slot Loevestein werd 4 keer genoemd.

De thema's Internationaal Jaar van Groenten en Fruit, 100 jaar sinds de geboorte van Karel Appel, 100 jaar sinds de dood van architect Cuypers en 600 jaar sinds de Sint-Elizabethsvloed werden elk 2 keer genoemd. Alle andere thema's maar 1 keer.

Het Ministerie van Financiën maakt binnenkort bekend welk thema uitgekozen is. Ik verwacht geen verrassingen.
© Niels van Schendel (tenzij anders aangegeven). Overname enkel toegestaan met bronvermelding.

Terug naar “Verzamelaarsmunten”