dacht eerst aan gewassen, als het ergens in broekzak zat, maar mijn broer heeft hetzelfde ?

Moderator: Arjena3
Gaan die vlekken uit het onderste biljet ook weg met die witbalans? Dan leg ik al mijn biljetten onder de scannerPietjePuk190 schreef: ↑02 apr 2020, 13:57 Kan ook de witbalans van de opname zijn. Je zou de twee biljetten eens tegelijkertijd onder de scanner kunnen leggen?![]()
Hi Jos, de scan in één doorloop laat zien dat de kleurafwijking iets afvlakt, maar nog steeds voldoende om aan te nemen dat er minder rode inkt gebruikt is in het bovenste exemplaar.Patrickp_nl schreef: ↑02 apr 2020, 12:18 ... foute beïnkting ...(meest waarschijnlijk) =misdruk, wijkt immers af van de norm.
Patrickp_nl schreef: ↑06 apr 2020, 12:43Hi Jos, de scan in één doorloop laat zien dat de kleurafwijking iets afvlakt, maar nog steeds voldoende om aan te nemen dat er minder rode inkt gebruikt is in het bovenste exemplaar.Patrickp_nl schreef: ↑02 apr 2020, 12:18 ... foute beïnkting ...(meest waarschijnlijk) =misdruk, wijkt immers af van de norm.
Zelf zie ik de afwijking als druk-toevalligheid dat vaker voorkomt. Dus ondanks dat ik van mening ben dat het van de norm afwijkt, en daarmee een misdruk betreft, denk ik dat er (zeker ook vanwege het intensief gebruikt zijn) weinig meerwaarde aan deze misdruk zal worden toegekend.
hartelijk dank voor de info, mysterie voor mij opgelostPatrickp_nl schreef: ↑06 apr 2020, 12:43Hi Jos, de scan in één doorloop laat zien dat de kleurafwijking iets afvlakt, maar nog steeds voldoende om aan te nemen dat er minder rode inkt gebruikt is in het bovenste exemplaar.Patrickp_nl schreef: ↑02 apr 2020, 12:18 ... foute beïnkting ...(meest waarschijnlijk) =misdruk, wijkt immers af van de norm.
Zelf zie ik de afwijking als druk-toevalligheid dat vaker voorkomt. Dus ondanks dat ik van mening ben dat het van de norm afwijkt, en daarmee een misdruk betreft, denk ik dat er weinig meerwaarde aan deze misdruk zal worden toegekend.