belegingsmunten voor thuis verzekeren
Moderator: euromunter
belegingsmunten voor thuis verzekeren
Hallo,
Kan iemand me op weg helpen om een verzekeraar te vinden waar ik gouden munten tot een bedrag van zo'n €12.000,00 kan verzekeren?
Wil de munten thuis bewaren in een verankerde kluis (2e hands brand en inbraak vertragend), het is een op zich staande berging, dus niet aan het huis vast.
alvast bedankt voor de moeite
Kan iemand me op weg helpen om een verzekeraar te vinden waar ik gouden munten tot een bedrag van zo'n €12.000,00 kan verzekeren?
Wil de munten thuis bewaren in een verankerde kluis (2e hands brand en inbraak vertragend), het is een op zich staande berging, dus niet aan het huis vast.
alvast bedankt voor de moeite
-
- Donateur
Re: belegingsmunten voor thuis verzekeren
Als je de kluis in een berging los van het huis hebt staan, geef ik je eerlijk gezegd niet zo heel veel kans dat een verzekeraar het wil dekken. Dat verhoogt het inbraakrisico namelijk behoorlijk. Hiermee zit je overigens in een dermate specifieke situatie, dat ik denk dat je beter zelf met een assurantietussenpersoon of verzekeraar contact op kunt nemen, ipv af te gaan op anonieme tips op het internet...
bedankt voor je reactie, dit had ook ook gelezen "De kluis moet daarnaast vastzitten in of aan de woning ". Ik ga wat verzekeraars aanschrijven met uitleg van situatie.
bedankt voor je reactie, kijken of er nog reacties komen. anders in de keukenla :-) heb ik toch een deel verzekerd!spatbord schreef: ↑22 sep 2019, 19:39 Als je de kluis in een berging los van het huis hebt staan, geef ik je eerlijk gezegd niet zo heel veel kans dat een verzekeraar het wil dekken. Dat verhoogt het inbraakrisico namelijk behoorlijk. Hiermee zit je overigens in een dermate specifieke situatie, dat ik denk dat je beter zelf met een assurantietussenpersoon of verzekeraar contact op kunt nemen, ipv af te gaan op anonieme tips op het internet...
Waarom wil je t perse in huis hebben? Ik neem aan dat je t niet gelijk liquide moet kunnen maken, dus is een bankkluis niet geschikter? Als er een pistool op je hoofd wordt gezet, gaat die kluis toch open. Hoe zwaar en hoe verankerd ie ook is.
-
- Donateur
En als de bank wordt overvallen, is het ook weg. Ik geloof dat in recente jaren meer mensen hun spullen zijn kwijtgeraakt door een bankroof dan dat ze het zijn kwijtgeraakt doordat er in hun woning een pistool tegen hun hoofd is gezet... Laten we wel een beetje realistisch blijven.
Bovendien is een bankkluis ook niet onbeperkt verzekerd.
Het aantal woning overvallen is vele malen hoger dan bankovervallen. In 2013 waren dat er 800 (bron: https://www.regioburgemeesters.nl/save71/ )spatbord schreef: ↑19 nov 2019, 09:12 En als de bank wordt overvallen, is het ook weg. Ik geloof dat in recente jaren meer mensen hun spullen zijn kwijtgeraakt door een bankroof dan dat ze het zijn kwijtgeraakt doordat er in hun woning een pistool tegen hun hoofd is gezet... Laten we wel een beetje realistisch blijven.
Bankovervallen komen nagenoeg niet voor. En eens, het risico is nooit helemaal uit te sluiten. Qua verzekering zit je op 50k, meer dan de gemiddelde kluis thuis.
-
- Donateur
Ha, fijn, statistieken! Het zijn er meer dan ik dacht (maar geen 800, volgens jouw link waren het er in 2013 637). Wel een aantal kanttekeningen. De eerste: een woningoverval heeft betrekking op een enkel persoon, bij een bankoverval zijn soms meteen honderden mensen hun zaken kwijt (zoals in Oudenbosch, met 300 gedupeerden). Als je dan gaat berekenen wat het percentage mensen is dat slachtoffer was van een woningoverval vs. het percentage mensen dat zaken in een bankkluis had en dat kwijt was, dan denk ik dat dat laatste snel hoger is (de meeste mensen hebben tenslotte geen bankkluisje). Ten tweede: het risico op woningovervallen is niet voor iedereen gelijk: een redelijk percentage van de woningovervallen betreft woningen van ondernemers (men verwacht dat er cash in huis is) en overvallen binnen het criminele circuit. Daarnaast is het grootste gedeelte overvallen in de laagste categorie (weinig voorbereiding, weinig professioneel): daarbij zullen er weinig zijn die je een pistool op het hoofd zetten (de opmerking waar ik in eerste instantie op reageerde).TomK schreef: ↑19 nov 2019, 10:40 Het aantal woning overvallen is vele malen hoger dan bankovervallen. In 2013 waren dat er 800 (bron: https://www.regioburgemeesters.nl/save71/ )
Van de bovenstaande link naar de Interpolis website:Bankovervallen komen nagenoeg niet voor. En eens, het risico is nooit helemaal uit te sluiten. Qua verzekering zit je op 50k, meer dan de gemiddelde kluis thuis.
Liggen uw sieraden, horloges, edelmetaal, edelstenen en munten in een afgesloten goedgekeurde kluis? Dan betalen we bij diefstal maximaal € 200.000,- per object of verzameling.
12 000 euro aan beleggingsmunten is wel een beetje weinig om jaarlijks een premie voor te betalen. Stel dat je er over 10 jaar 1200 euro aan verdient terwijl je elk jaar 60 euro premie moet betalen. Dan ben je de helft van je winst kwijt. Ik zou op zoek gaan naar een andere oplossing.
Numismatiek op Facebook https://www.facebook.com/groups/hobbymunt.nl
Mijn webshop: http://www.hobbymunt.nl
Mijn webshop: http://www.hobbymunt.nl