verzameling gulden uitbreiden

Hier kun je, je munten en/of bankbiljettenverzameling laten zien. Hoe beheer jij je verzameling en hoe geef je deze vorm?
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: verzameling gulden uitbreiden

Bericht door janssenfrank »

janssenfrank schreef: 22 aug 2019, 07:28 Hier is een afbeelding van de inhoud van de muntalmanak. Je ziet dan een afbeelding van de munt, een omschrijving en de voorkomende jaren met een waardeindicatie voor diverse kwaliteiten (van heel goed tot slecht). In september komt de versie 2020 uit.
CorioCoins schreef: 22 aug 2019, 08:58 Pas hiermee op.
Hier zit een copyright op, zie bladzijde 2 ;-). Voor de volledige bronvermelding het is de Nederlandse Vereniging van MuntHandelaren Almanak.
Ja, daar heb je misschien wel een punt. Ter verdediging: ik laat slechts één pagina zien, die ik van een andere website heb (zie bronvermelding). Ik heb er verder geen belang bij; ik wil alleen een medeverzamelaar informeren.

Maar mocht ik echt de regels overtreden, dan mag een moderator mijn post altijd wegjorissen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Joeri Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joeri »

opgeslagen in mijn mapje!

ik ga vanavond er eens werk van maken om een map samen te stellen/bestellen;
map
aanvulbladen voor munten 4x5 50mm
munthouders
coincard bladen
en als ik ze kan vinden aanvulbladen voor biljetten
:arrow: Gulden 1815-2001
:arrow: Klop
CorioCoins

Bericht door CorioCoins »

janssenfrank schreef: 22 aug 2019, 18:18
janssenfrank schreef: 22 aug 2019, 07:28 Hier is een afbeelding van de inhoud van de muntalmanak. Je ziet dan een afbeelding van de munt, een omschrijving en de voorkomende jaren met een waardeindicatie voor diverse kwaliteiten (van heel goed tot slecht). In september komt de versie 2020 uit.
CorioCoins schreef: 22 aug 2019, 08:58 Pas hiermee op.
Hier zit een copyright op, zie bladzijde 2 ;-). Voor de volledige bronvermelding het is de Nederlandse Vereniging van MuntHandelaren Almanak.
Ja, daar heb je misschien wel een punt. Ter verdediging: ik laat slechts één pagina zien, die ik van een andere website heb (zie bronvermelding). Ik heb er verder geen belang bij; ik wil alleen een medeverzamelaar informeren.

Maar mocht ik echt de regels overtreden, dan mag een moderator mijn post altijd wegjorissen.
Ik bedoelde hiermee alleen dat ik graag wil dat het forum blijft voortbestaan en zoals eenmaal eerder een claim op eigendomsrechten en de daaruit voortvloeiende schikking betalen lijkt me geen goed plan om dit te verwezenlijken. Vermeldt daarom altijd de volledige bronvermelding dan kan het nog als reclame of promotie gezien worden. Overigens is het wel een soort van leidraad deze almanak dus zeker een aanrader voor "beginnende" verzamelaars :-)
Joeri Nederland
Lid
Lid

Bericht door Joeri »

Ik heb nu een map met aanvulblad voor munthouders(en munthouders) en een aanvulblad voor coincards, voor biljetten heb ik verkeerd besteld, helaas. Heb al een goede gevonden.
Straks ga ik ergens een boek ophalen; de laatste gulden. Geen super boek, maar toch wat info en munten(voor €6,-).
Een fatsoenlijke map heb ik nog niet kunnen vinden voor een degelijke prijs, ben er wel over uit dat ik een map met cassette wil(en hier meerdere van).
:arrow: Gulden 1815-2001
:arrow: Klop
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Voor mappen en albums heb ik zelf het liefste Importa. Het bedrijf zelf bestaat niet meer, maar de mappen worden wel nog gemaakt. Zie ook hier.

Een ander goed boek dat ik kan aanbevelen is "Geld van het Koninkrijk", door Hans Jacobi en Bert van Beek. Een beetje gedateerd, maar zeker goed bruikbaar.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “Jouw munten en/of bankbiljettenverzameling”