Mijn muntenverzameling (ca. 250 stuks) omvat een globaal maar verre van volledig overzicht van wat de Nederlandse historie zoal aan markante munten heeft opgeleverd: van Romeins, middeleeuws, provinciaal tot en met de koninkrijksmunten, van spotgoedkope tot best kostbare. Dat is leuk om te zien, want je hebt als het ware de geschiedenis van Nederland in munten. Maar uiteindelijk is zo’n collectie niet te behappen. De wensenlijst wordt veel te groot. Ik ben daarom mijn verzamelgebied drastisch gaan inperken. De munten van de stad Deventer hebben mij altijd het meest geboeid en die zijn ook oververtegenwoordigd in mijn verzameling.
Ik ben mij geheel gaan richten op Deventer, waarbij ik geleidelijk aan afscheid wil nemen van de andere munten, hoe dierbaar sommige mij ook zijn en hoe boeiend ook soms de verhalen die er bij horen.
Behalve de stedelijke munten van Deventer wil ik ook munten van de Drie Steden, van het Bisdom Utrecht en van het gewest Overijssel die in Deventer zijn geslagen, behouden voor mijn collectie.
Mijn verzameling is te vinden op Catawiki: https://www.catawiki.nl/user/view/astro-piet. Ik ga ermee naar beurzen en wil ik ook jullie als leden van Munthunter de kans niet ontnemen je slag te slaan. Ook ruil behoort tot de mogelijkheden. Uiteraard vallen alle Deventer- en driestedenmunten buiten mijn aanbod. Wie in mijn bovenstaande collectie iets leuks ziet, is van harte uitgenodigd contact op te nemen (via een pm). Over de prijzen valt altijd te praten.
Reset muntencollectie
Re: Reset muntencollectie
Ik heb je verzameling even bekeken, maar er zit helaas niets voor me tussen.
Succes met de verkoop!!
Succes met de verkoop!!
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Wel een goede keuze denk ik, er zijn 1001 manieren en richtingen hoe je kunt verzamelen, maar ik liep er ook tegen aan dat ik "teveel wilde". Ben blij dat ik voor mezelf een goede keuze heb kunnen maken een richtingnheb gekozen die ik leuk en interessant vind.
Leeuwendaalders en Hollandse scheepjesschellingen zijn ook een heel interessant verzamelgebied. Die kom je ook nog wel eens tegen. Spijtig dat ik niets van je gading meer te koop heb.