Metalmarket.eu

In deze rubriek vindt je meer informatie over de steeds meer in trek zijnde belegging, of investeringsmunten in goud, zilver en platina

Moderator: euromunter

spatbord
Donateur
Donateur

Metalmarket.eu

Bericht door spatbord »

Heeft iemand van jullie wel eens van metalmarket.eu gehoord? Iets besteld daar? De prijzen lijken heel redelijk, en ik kwam er terecht omdat de Perth Mint website naar hen linkt als zijnde hun distributeur in Europa. Daarom lijkt het me wel te vertrouwen, maar ik kan verder weinig over ze vinden online en zou graag toch wat meer weten voordat ik zomaar een grote order plaats...
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Re: Metalmarket.eu

Bericht door Ger1 »

Wat is er niet goed aan de bedrijven waar je al zaken mee gedaan heb?
Ik persoonlijk zou bij Nederlandse bedrijven kopen die goede reviews hebben.
Naar mijn beste weten kopen deze bedrijven gewoon rechtstreeks bij de Perth Mint.
Of als dit niet kan waarschijnlijk bij de Nederlandse distributeur in Huizen.

Mvg, :) .
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
kl-euro schreef: 03 dec 2018, 12:04 Wat is er niet goed aan de bedrijven waar je al zaken mee gedaan heb?
Nog afgezien dat ik dit soort munten nooit in Nederland heb aangeschaft, gaat het ook nog eens om munten die de meeste partijen niet op voorraad hebben. Ik heb in ieder geval geen enkele Nederlandse partij kunnen vinden die ze heeft.
Niet zo vreemd, want op de Perth Mint website zie ik staan: "International customers should contact our exclusive overseas distributor Metal Market Europe in Poland.", oftewel, ergens anders zal ik hem niet zo snel vinden.
Ger1 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door Ger1 »

spatbord schreef: 03 dec 2018, 12:19 Dat is geen antwoord op mijn vraag.
kl-euro schreef: 03 dec 2018, 12:04 Wat is er niet goed aan de bedrijven waar je al zaken mee gedaan heb?
Nog afgezien dat ik dit soort munten nooit in Nederland heb aangeschaft, gaat het ook nog eens om munten die de meeste partijen niet op voorraad hebben. Ik heb in ieder geval geen enkele Nederlandse partij kunnen vinden die ze heeft.
Niet zo vreemd, want op de Perth Mint website zie ik staan: "International customers should contact our exclusive overseas distributor Metal Market Europe in Poland.", oftewel, ergens anders zal ik hem niet zo snel vinden.
Ok, hier dan wel een antwoord op je vragen.

Heeft iemand van jullie wel eens van metalmarket.eu gehoord? Neen.
Iets besteld daar? Neen.

Mvg, :) .
LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins »

Hi, ik ken metalmarket.eu ook niet. ik vind het ook wel een gok om iets daar te bestellen, maar iemand moet eerste zijn :klap:
Ik weet niet welke munten je zoekt, maar bij Goldsilver.be heb ik erg goede ervaringen. Zeer uitgebreid aanbod. En de prijs (voor hollanders niet onbelangrijk) is erg gunstig, meestal de goedkoopste aanbieder in west europa.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Ha, die website kende ik nog niet. Bedankt! Inderdaad een mooi aanbod en redelijk vergelijkbare prijzen. De munt waarvan volgens de Perth Mint website metalmarket.eu de exclusieve distributeur is hebben ze ook, maar die is wel een beetje duurder. Ik zal eens bij goldsilver.be gaan kijken!
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Inmiddels heb ik alle munten ontvangen van Goldsilver.be, dus bij deze mijn ervaringen. Misschien handig voor anderen.

Ik had de munten besteld kort voordat ik op vakantie ging, maar verwachtte de munten ruim op tijd te ontvangen. Op hun homepage vermelden ze de logo's van UPS en FedEx. Vanuit Belgie zegt UPS binnen 1-2 dagen te bezorgen, FedEx 2-3 dagen. Tijdens het bestellen had ik de keus tussen 'Ship my order' en 'FedEx'. Gezien de logo's van UPS en FedEx ging ik ervan uit dat de eerste optie UPS zou zijn, en de tweede FedEx. De kosten voor beide verzendopties zijn gelijk (22 euro naar NL).
Dat bleek helaas niet zo te zijn: als je niet specifiek voor FedEx kiest, versturen ze het gewoon met bpost (en afgeleverd door PostNL). Bezorging was gelukkig nog steeds relatief snel, net op tijd voordat ik op vakantie ging (maar niet zo snel als UPS zou zijn geweest).

Het grootste gedeelte van de bestelling was juist geleverd, maar bij 1 munt hadden ze de verkeerde geleverd. Meteen een mailtje hun kant op gedaan. Bij terugkomst van vakantie, vier weken later, had ik hier nog steeds geen antwoord op ontvangen. Nogmaals een mail, en dit keer wel binnen 15 minuten antwoord. Ik kon kiezen om de verkeerde munt te houden, dan zou ik hem twee euro goedkoper krijgen, of terugsturen. Ik had weinig interesse in deze munt, dus terugsturen maar. Een week later kreeg ik een bericht dat ze hem ontvangen hadden. Of ze misschien de juiste munt met een volgende bestelling mee zouden kunnen sturen. Geen idee wanneer ik weer wat ga bestellen, dus ik koos voor directe verzending. Vandaag werd dan eindelijk de juiste munt bezorgd. Wederom verzonden met bpost, maar dit keer afgeleverd door DHL. Waarom ze het UPS-logo dan zo prominent op hun website zetten blijft dus een raadsel.

Ik ben tevreden met de munten, de prijs was prima, en de klantenservice behulpzaam. Maar ze mogen wel wat duidelijker zijn over bezorging, en wat beter opletten bij zowel het verpakken als bij de binnenkomende emails.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Update: ik heb vorige week weer een bestelling bij goldsilver.be geplaatst, en dit keer verstandig voor verzending met FedEx gekozen (kost immers hetzelfde). Op vrijdag besteld, op maandag in huis. Maar wederom werd er een fout gemaakt: een munt zat er twee keer in, en een ander juist helemaal niet.
Geen idee of het ermee te maken heeft dat ik dit keer via Fedex liet verzenden, maar nu mag het ook via Fedex teruggestuurd worden. Dan wordt het thuis opgehaald, en hoef ik er zelf niet mee naar een postagentschap zoals vorige keer.

Maar ik zal niet zo snel weer bij goldsilver.be bestellen, telkens weer dingen terug moeten sturen is een hoop extra gedoe, voor munten die niet meer dan een paar euro goedkoper zijn dan bij anderen.
Edit: Blijkbaar willen ze zelf ook niet zo graag klanten. Ik stuurde ze een mail met deze zin erin: " This is my second order with goldsilver.be, and the second time I got a wrong coin and have to send something back. I really hope I was just unlucky; it does make me more hesitant to order again."
Kreeg ik als antwoord terug: "If your (sic) are hesitant, please order from another shop." Een gevoel voor humor kan ik ze niet ontzeggen, maar of dit vanuit een bedrijfseconomisch perspectief nou het juiste antwoord is?
LeenCoins Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door LeenCoins »

Hi Spadbord,

Ik heb al vaak munten bij goldsilver besteld. Bij mij is het altijd goed gegaan, misschien heb je ongeluk gehad. Mijn ervaringen zijn positief, ook Fedex vertrouw ik veel meer dan andere vervoerders. Je munten worden per koerier naar. Parijs gereden en dan per vliegtuig naar Schiphol etc. meestal de 2de dag bezorgd. Enige minpunt is dat bezorgkosten zijn verhoogd naar 29euro. Dus bestel ik nu minder vaak.... ik blijf fan van goldsilver. Meeste munten kosten hier stuk duurder waardoor je de verzendkosten er snel uit hebt.
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Verzendkosten waren bij mij nog gewoon 22 euro...

Ik heb deze week ook voor het eerst iets besteld bij metalmarket.eu, dat was een positievere ervaring. Sommige munten zijn er duurder, maar sommige ook een stuk goedkoper dan goldsilver.be. Verzendkosten waren ongeveer 10 euro (UPS), en als kers op de taart bezorgden ze ook nog eens de juiste munten. :) Ik zal de volgende keer dus eerder bij metalmarket wat kopen.

Terug naar “Investering / beleggingsmunten in goud, zilver en platina”