Stoppen met verzamelen

Plaats hier alle informatie, weetjes, nieuwtjes, vragen, etc. over de euromunten

Moderator: euromunter

mielos81 Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Stoppen met verzamelen

Bericht door mielos81 »

Goedemiddag,

ik denk erover na om te stoppen met het verzamelen van de 2 euromunten en mijn verzameling weg te doen.

Hoe pak ik dit het beste aan? Alles op marktplaats / Ebay of toch handelaren contacten?

Mvg. Emiel
spatbord
Donateur
Donateur

Re: Stoppen met verzamelen

Bericht door spatbord »

Dat ligt eraan welke munten je hebt. Gecirculeerde munten kun je beter gewoon uitgeven (en misschien kun je er nog mensen op dit forum blij mee maken: tegen nominale waarde zijn er vast wel geinteresseerden).
Ongecirculeerde munten kunnen een hogere waarde hebben, maar alleen voor de zeldzamere exemplaren. Op marktplaats is er voor 2 euromunten een redelijk levendige markt, als je realistische prijsverwachtingen hebt zul je ze daar zonder veel moeite kwijt raken. Omdat een handelaar er ook aan moet verdienen, is dat voor dit soort munten alleen interessant als het de echt dure exemplaren betreft.
mielos81 Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door mielos81 »

Bedankt voor de reactie. Is inderdaad handiger als ik even erbij zet wat het precies betreft.

Gaat om alle bijzondere 2 euromunten tot nu toe excl. Vaticaan (hier heb ik alleen de munten van 2017 en 2018), Monaco en Nederland.

De munten zijn allen niet gecirculeerd en zitten allemaal in munthouders (ook die van San Marino). Daarnaast ook de 'speciale' munten zoals bv Malta met de verschillende munttekens. Totaal 380 munten.

Liefst verkoop ik alles in 1 keer.
rtholen Nederland
Beheerder
Beheerder

Bericht door rtholen »

Wat jammer dat je wil stoppen!

Misschien is het interessant om eens te kijken naar oudere munten? Deze kan je vaak kopen voor onder de 10 euro per stuk, bijvoorbeeld dubbeltjes, duitjes of 2 stuiver stukken.
En het is altijd een verrassing wat je tegenkomt!
Gevarieerder dan de 2 euro munten en ook nog eens betaalbaar met een verhaal er achter :-)
mielos81 Nederland
Nieuw lid
Nieuw lid

Bericht door mielos81 »

Het gedeelte van NL hou ik zelf. Heb een album voor mijzelf, mn dochter en zoon waar ik elk jaar de NL munten in stop van het betreffende jaar. Dat zal ik blijven doen, misschien inderdaad op termijn kijken of ik ook oudere munten (alleen NL) ga verzamelen.

Voor nu maar even bekijken hoe ik het beste de andere 2 euro munten weg kan doen.
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

We hebben een nieuw lid, die ook twee euro's verzamelt... link.

Misschien kan hij je verzameling overnemen en voortzetten...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Leamgn
Lid
Lid

Bericht door Leamgn »

Ik stop ook met het verzamelen van 2 euromunten. Ik verkoop al mijn munten en ik heb een uitgebreid excel document opgesteld met de prijzen per munt. Indien iemand interesse heeft mag je mij altijd mailen. michael.geens25@gmail.com
Euromuntenverzamelaar

Terug naar “Euromunten”