Driekantjes Curaçao
Moderators: koenmunten, Frans
Re: Driekantjes Curaçao
Ik heb eens wat met paint gespeeld in een poging de stukken wat dichter bij elkaar te leggen.
Het past vrij aardig, maar toch ook weer net niet helemaal. Willen deze stukken echt ooit een zelfde hele gulden zijn geweest, dan zou je ze toch bij elkaar bewaard moeten hebben. Het lijkt me niet dat je één stuk op de zolder verstopt en het andere in de kelder. Het kan misschien ook nog zijn dat dat ene partje wat gepoetst is. Dat lijkt me -afgaande op de kleur- nog wel waarschijnlijk.
Nou ja, ik ben dus niet helemaal overtuigd.
Het past vrij aardig, maar toch ook weer net niet helemaal. Willen deze stukken echt ooit een zelfde hele gulden zijn geweest, dan zou je ze toch bij elkaar bewaard moeten hebben. Het lijkt me niet dat je één stuk op de zolder verstopt en het andere in de kelder. Het kan misschien ook nog zijn dat dat ene partje wat gepoetst is. Dat lijkt me -afgaande op de kleur- nog wel waarschijnlijk.
Nou ja, ik ben dus niet helemaal overtuigd.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Misschien kun je de andere (kop)zijde ook eens op de juiste wijze aan elkaar plakken? Volgens mij zijn de vier driekantjes niet afkomstig van dezelfde gulden ook al lijkt het wel zo gezien de wapenzijde. Maar bij de kopzijde zie ik rechtsboven een redelijk groot deel van het merkteken van de graveur (anker met een Romeinse lamp) maar ook op het driekantje rechtsonder is een groot deel te zien. Aan elkaar geplakt wordt dat wel een erg groot merkteken lijkt mij.janssenfrank schreef: ↑25 apr 2018, 21:03 Ik heb eens wat met paint gespeeld in een poging de stukken wat dichter bij elkaar te leggen. Het past vrij aardig, maar toch ook weer net niet helemaal.
-
- Donateur
Scherp gezien, Jan! Deze zijn inderdaad niet van dezelfde munt afkomsting. Niet alleen het merkteken wijst daarop, ook de tekst "NED G.H.V.L." past niet.
Dank voor het aan elkaar plakken!
Ben ik heel slecht als ik denk dat de driekantjes met de wapenzijde op de originele veilingfoto keurig bij elkaar zijn gezet maar de kopzijde bewust juist niet? Dat was ook een kleine moeite geweest natuurlijk...
En dan was het gelijk zichtbaar geweest dat deze vier driekantjes tezamen NIET "de oorspronkelijke gehele Gulden Willem I vormen. deze combinatie is uiterst zeldzaam, slechts enkele stuks bekend, Scho.1388(R) zeldzaam, zeer fraai (ex. collectie Ray Buine)" bla bla bla...
Ben ik heel slecht als ik denk dat de driekantjes met de wapenzijde op de originele veilingfoto keurig bij elkaar zijn gezet maar de kopzijde bewust juist niet? Dat was ook een kleine moeite geweest natuurlijk...
En dan was het gelijk zichtbaar geweest dat deze vier driekantjes tezamen NIET "de oorspronkelijke gehele Gulden Willem I vormen. deze combinatie is uiterst zeldzaam, slechts enkele stuks bekend, Scho.1388(R) zeldzaam, zeer fraai (ex. collectie Ray Buine)" bla bla bla...
Zouden ze de partjes van de portretzijde opzettelijk niet goed gelegd hebben?
Nou ja, een leuk lotje van vier driekantjes. Maar volgens mij ligt de marktwaarde niet boven de 200 euro per stuk. En voor vier tegelijk mag je best kwantumkorting krijgen. € 750,- (all in) lijkt me meer dan genoeg.
Nou ja, een leuk lotje van vier driekantjes. Maar volgens mij ligt de marktwaarde niet boven de 200 euro per stuk. En voor vier tegelijk mag je best kwantumkorting krijgen. € 750,- (all in) lijkt me meer dan genoeg.
Er zijn zeer weinig complete gecomponeerde sets bekend, en moet de eerste nog tegenkomen die na kappen bij elkaar is gebleven.
Inzet lijkt me alleszins realistisch, Laurens Schulman verkocht jaren geleden al een set voor 2500,-.
Inzet lijkt me alleszins realistisch, Laurens Schulman verkocht jaren geleden al een set voor 2500,-.
Mijn laatste aanwinst van vandaag in Houten. Heb uiteindelijk 360 euro voor dit driekantje neergeteld. Niet echt goedkoop dus. De handelaar had nog wel wat goedkopere driekantjes maar die waren ook iets minder in kwaliteit.
Gr,
Tristán
Gr,
Tristán
Mooi exemplaar.
Gezien de M en een restje F dat nog nét te zien (rechts van de 3) zal dit exemplaar hoogst waarschijnlijk een Mexicaanse 8 realen als oorspronkelijke munt hebben (essayer F.M.).
Gezien de M en een restje F dat nog nét te zien (rechts van de 3) zal dit exemplaar hoogst waarschijnlijk een Mexicaanse 8 realen als oorspronkelijke munt hebben (essayer F.M.).
Het lijkt me ook zeer sterk, dat zo'n munt bij elkaar blijft. Ga er vanuit dat er bij het in vieren knippen van de munt, de separatie al een feit is. Vervolgens word er nog in elk stukje een klop aangebracht, waardoor de kans nog groter is dat ze in verschillende bakken verdwijnen. Ik ga er vanuit dat de veiling bedoeld, dat de vier stukjes uit een zelfde soort munt komen en niet exact de zelfde munt.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Mooie aanwinst.
Maar ook als je misschien wat teveel betaald hebt, van kwaliteit aankopen krijg je nooit spijt.
Groeten Luc.
Ja, het is niet gemakkelijk een koopje doen in de wereld van munten en penningen, en zeker als je kwaliteit wil of zoekt.
Maar ook als je misschien wat teveel betaald hebt, van kwaliteit aankopen krijg je nooit spijt.
Groeten Luc.
Dank je janssenfrank. Ben blij dat het driekantje je bevalt.
Exact Jan W, dit driekantje is er zonder twijfel afkomstig van een Mexicaanse 8 reaal.
Dat lijkt mij ook dat de veiling dit bedoelde te zeggen.sgtravel schreef: ↑13 mei 2018, 14:06 Het lijkt me ook zeer sterk, dat zo'n munt bij elkaar blijft. Ga er vanuit dat er bij het in vieren knippen van de munt, de separatie al een feit is. Vervolgens word er nog in elk stukje een klop aangebracht, waardoor de kans nog groter is dat ze in verschillende bakken verdwijnen. Ik ga er vanuit dat de veiling bedoeld, dat de vier stukjes uit een zelfde soort munt komen en niet exact de zelfde munt.
Ik heb gelukkig nooit echt spijt van wat ik aanschaf en al heb ik ooit ergens spijt van dan ben ik dat ook weer snel vergeten.
Gr,
Tristán
En daarnaast kun je beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt ipv iets wat je niet gedaan hebt
Mooie aanwinst in elk geval, bijzonder stukje geschiedenis.
Zo is het maar net.sjors-sjors schreef: ↑19 mei 2018, 10:43 En daarnaast kun je beter spijt hebben van iets wat je wel gedaan hebt ipv iets wat je niet gedaan hebt
Gr.