www.historischemunten.nl

Links naar interessante websites.
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

www.historischemunten.nl

Bericht door C.vanderLey »

Mijn nieuwe website: http://www.historischemunten.nl staat online.
Het aanbod zal nog verder worden aangevuld daar er nu een kleine selectie online staat.
Ook zal de site nog verder uitgebouwd worden met interessante onderwerpen over de numismatiek, geschiedenis en worden bep. stukken verder uitgelicht.
Neem alvast gerust een kijkje en met vr. groet,
Cor van der Ley.
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Re: www.historischemunten.nl

Bericht door lelystad »

hoi cor

mooie site leuke afbeeldingen
ik vond de tekst wat moeilijk leesbaar,kan aan mij liggen of aan mijn monitor greeny
misschien lettertype iets groter of iets donkerder

veel succes
groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.
sgtravel Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door sgtravel »

Gefeliciteerd met deze mooie site Cor!!!
En wat een aanbod, zitten schitterende munten tussen. (en dan te bedenken dat dit je overschot is :shock: )
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
maarten89 Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door maarten89 »

Wauw wat mooie munten zeg
Spaart wereld munten in het bijzonder Frankrijk, Sri Lanka.
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

lelystad schreef:ik vond de tekst wat moeilijk leesbaar,kan aan mij liggen of aan mijn monitor
Bedankt voor de feedback :thumb up: , mochten meer mensen dit ondervinden dan zal ik hier uiteraard naar gaan kijken.
sgtravel schreef:En wat een aanbod, zitten schitterende munten tussen.
maarten89 schreef:Wauw wat mooie munten zeg
Bedankt voor de complimenten :thumb up:

Groeten, Cor.
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

Cor,

Schitterende site, Schitterend aanbod (met name de Prinsendaalders) en al meteen een goed stuk over zeldzaamheid. Beslist een site die ik vaker ga bezoeken!
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

Prachtige en een professionele opgebouwde website Cor, mag je best trots op zijn. :klap:
lelystad schreef:k vond de tekst wat moeilijk leesbaar,
Ja, het lettertype is mooi gekozen maar mocht misschien een paar punten groter zijn, maar
door dat de munten zo interessant en mooi zijn aangeboden nemen we deze kleine " imperfectie" er graag bij.( Dat moeten we meestal ook doen met deze munten) :angel:
Knap ! en stijl vol gebracht, succes met de verkoop en aankoop. :thumb up:
Vriendelijke groeten Luc. :D
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

sjors-sjors schreef: meteen een goed stuk over zeldzaamheid.
Nou, daar wil ik nog wel een kanttekening bij maken: Er wordt namelijk de aanname gedaan dat de verhouding tussen de munten uit de jaren 1750 in die tijd hetzelfde is als die verhouding nu. En hoewel de gedachte zich eenvoudig opdringt, is er geen enkele reden waarom dat ook echt zo zou zijn. Helemaal als je het dan weer gaat omdraaien en die aanname dus je "bewijs" is voor de huidige relatieve zeldzaamheid. Het kan net zo goed ergens anders door komen.

Verder (maar dat zal wel aan mij liggen :oops: ) struikelde ik over wat storende taalfoutjes. Maar het ziet er zeker erg mooi en professioneel uit allemaal :thumb up:
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

C.vanderLey schreef:Bedankt voor de feedback :thumb up: , mochten meer mensen dit ondervinden dan zal ik hier uiteraard naar gaan kijken.
Ik ben het met lelystad eens, het lettertype leest niet fijn van een scherm.

Verder mooie, simpele site. De foto's zouden van mij wel in een wat hogere resolutie mogen, nu vind ik ze nog steeds niet heel duidelijk. Zulke mooie munten zou ik graag wat beter kunnen zien!
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator

Bericht door Willem »

Cor , gefeliciteerd met je mooie site :klap:

Willem
resparvae Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door resparvae »

Echt een fraaie site. Niet helemaal mijn verzamelgebied, maar als site prima.
Gefeliciteerd
Thomas
Diocol Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Diocol »

Inderdaad een zeer mooie site, ook helaas niet mijn verzamelgebied. Het lettertype past mooi bij de site maar mag inderdaad wel iets groter.
Veel succes met je site :thumb up:
sjors-sjors Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door sjors-sjors »

PietjePuk190 schreef:
sjors-sjors schreef: meteen een goed stuk over zeldzaamheid.
Nou, daar wil ik nog wel een kanttekening bij maken: Er wordt namelijk de aanname gedaan dat de verhouding tussen de munten uit de jaren 1750 in die tijd hetzelfde is als die verhouding nu. En hoewel de gedachte zich eenvoudig opdringt, is er geen enkele reden waarom dat ook echt zo zou zijn. Helemaal als je het dan weer gaat omdraaien en die aanname dus je "bewijs" is voor de huidige relatieve zeldzaamheid. Het kan net zo goed ergens anders door komen.
De conclusie van het artikel is juist dat men niet kan uitgaan van de originele slagaantallen maar uit moet gaan van de munten die bekend zijn in diverse verzamelingen en de handel. Dan krijg je geen relatieve zeldzaamheid, maar absolute zeldzaamheid (die natuurlijk kan wijzigen door vonsten). Vervolgens wordt er betoogd dat die absolute zeldzaamheid iets kan zeggen over de slagaantallen in de 17e eeuw. Bij gebrek aan geschreven bronnen is er geen manier om iets zinnigs te zeggen over slagaantallen anders dan op deze. Ik vind dat er door het gebruik van teksten als ''met de nodige voorzichtigheid''en ''naar alle waarschijnlijkheid'' voldoende terughoudendheid wordt betracht hierover.

Graag deel ik ook nog een gerelateerd artikel over dit onderwerp. Het gaat over de zeldzaamheid van Bossche Philipsdaalders. Ik heb het al eerder op dit forum gedeeld, maar het past hier goed bij. http://www.numismatischekringbrabant.nl ... ilipsd.pdf
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Oh, misschien heb ik het dan verkeerd begrepen, dat kan ook. Ik denk dat we eigenlijk hetzelfde bedoelen trouwens :)
NijmegenMunten Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door NijmegenMunten »

Erg mooi, ook helaas (nog) niet mijn verzamelgebied. Wat ik me dan wel afvraag is of u nu als handelaar geregistreerd staat of niet. Weet de exacte regels niet maar kan me voorstellen dat op een gegeven moment de belastingdienst om de hoek kan komen kijken. Weet niet waar de grens ligt van hobby waarbij je uiteraard je dubbele munten mag verkopen en wanneer ze het als handel zien. Weet iemand hoe dat zit? Kan me vaag herinneren dat dit een keer ter sprake is gekomen maar weet niet waar het staat en wat de uitkomst was.
LUC Liberia
Donateur
Donateur

Bericht door LUC »

NijmegenMunten schreef: Weet niet waar de grens ligt van hobby waarbij je uiteraard je dubbele munten mag verkopen en wanneer ze het als handel zien. Weet iemand hoe dat zit? Kan me vaag herinneren dat dit een keer ter sprake is gekomen maar weet niet waar het staat en wat de uitkomst was.
Ik heb met een clublid/handelaar toevallig er over gehad vorige beurs en hij vertelde mij dat het bedrag maximum 6000 euro per jaar bedraagt of dit klopt weet ik ook niet, maar het lijkt me wel
aannemelijk.
Groeten Luc. :)
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Oei, als dit de dubbele munten zijn van Cor.... er zijn musea die blij zouden zijn met een aantal van deze aangeboden munten. :knipoog:

Erg leuk om de site bekijken Cor. Succes! :thumb up:
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

Jan W schreef:Oei, als dit de dubbele munten zijn van Cor.... er zijn musea die blij zouden zijn met een aantal van deze aangeboden munten.
Even voor alle duidelijkheid, dit zijn geen dubbele munten in mijn collectie hoor :lach: ( Ik zou willen dat ik van bep. stukken dubbele had :knipoog: ).
Blijkbaar was hier wat misverstand over,ik verzamel nog wel maar bied de munten daarnaast ook weer te koop aan.

Groeten, Cor.
C.vanderLey Nederland
Senior lid
Senior lid

Ik heb trouwens ook het lettertype aangepast en hoop dat het voor sommige mensen nu ook beter leesbaar is op een groot scherm.
Zo niet dan hoor ik het graag :thumb up:

Groeten, Cor.
lelystad Nederland
Senior lid
Senior lid

Bericht door lelystad »

hallo cor

ja het is nu prima leesbaar :thumb up:

groeten lelystad
Al heeft iedereen je verlaten en er niemand meer om je geeft heb je toch nog iemand die aan je denkt. De belastingdienst.

Terug naar “Websites”