Beste allemaal,
Ik heb een vraag. Tijdens mijn vakantie in Sri Lanka, heb ik 2 duiten gekocht bij een straatverkoper.
Ik was op de hoogte van het feit dat er veel nep verkocht werd zoals stuivers maar heb me laten vertellen dat duiten niet veel vervalsd worden vanwege het feit dat ze helemaal niet zeldzaam zijn en daarom niet rendabel om te vervalsen. Ook had de verkoper allemaal verschillende uitvoeringen met verschillende wapens en jaartallen. Zoveel verschillende neppe stempels leek me ook niet voor de hand liggend.
Ik begin nu echter toch te twijfelen over de echtheid van deze duiten en zou graag jullie mening hierover horen.
Zie de foto’s hieronder:
Ik ben heel erg benieuwd!
Alvast bedankt voor jullie moeite!
VOC Duiten uit Sri Lanka
Moderators: koenmunten, Frans
-
- Aankomend lid
Re: VOC Duiten uit Sri Lanka
Mijn eerste indruk is dat deze twee duiten echt zijn. Eentje van van Holland en eentje van Zeeland (het zwemmende leeuwtje).
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
-
- Aankomend lid
Bedankt voor je reactie!
Dat is fijn om te horen natuurlijk
Puur uit interesse, waarom denk je dat ze waarschijnlijk echt zijn?
Dat is fijn om te horen natuurlijk
Puur uit interesse, waarom denk je dat ze waarschijnlijk echt zijn?
Hoe was de sfeer op Sri Lanka? Nog wat gemerkt van de noodtoestand rondom Kandy?
-
- Aankomend lid
Ik ben er nog nu, de dag van de rellen zijn wij in de ochtend vanuit Kandy vertrokken.
Dus net op tijd.. Er zijn wel veel militairen op straat en sociale media is geblokeerd.
Vrienden zitten nog wel in Kandy en mogen hun hotel s’avonds niet meer uit, maar in het zuiden merk je er hier heel weinig van gelukkig.
Dus net op tijd.. Er zijn wel veel militairen op straat en sociale media is geblokeerd.
Vrienden zitten nog wel in Kandy en mogen hun hotel s’avonds niet meer uit, maar in het zuiden merk je er hier heel weinig van gelukkig.
Ik denk ook dat de duiten echt zijn. Met name de details op de munten zijn erg nauwkeurig (muntmeesterteken etc). Ik verzamel zelf VOC duiten en de twee op de foto zien er ongeveer gelijk uit als mijn duiten.
Of al mijn duiten zijn vals (dan ga ik nog ff buurten bij een paar betrouwbare verkopers op eBay en dit forum ). De duiten zijn echt!
Groeten Tom
Of al mijn duiten zijn vals (dan ga ik nog ff buurten bij een paar betrouwbare verkopers op eBay en dit forum ). De duiten zijn echt!
Groeten Tom
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
-
- Aankomend lid
Bedankt voor je reactie!
Goed nieuws dus interessant!
Goed nieuws dus interessant!
Deze duiten zijn zoals koen al aangaf origineel en geslagen in Nederland
Groet Frans...
Groet Frans...
Vragen over VOC munten zijn altijd via dit forum welkom,,,