is dit een chinese munt

Plaats hier berichten als je niet weet welke munt je hebt.
dagobertduck
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:28
Locatie: Eijsden

is dit een chinese munt

Bericht door dagobertduck »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Leren gaat met vallen en opstaan.
sebastiaan1995

Bericht door sebastiaan1995 »

heb je een gewicht, diameter, hoe je er aan komt of iets anders om te helpen?
ik weet niet wat het is maar volgens mij is het geen munt.
Gebruikersavatar
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator
Berichten: 1481
Lid geworden op: 02 feb 2010, 17:00
Locatie: Drenthe

Bericht door Willem »

Weet ook niet wat het is, maar zag wel 2 bloemkolen verschijnen :shock:

Gr. Willem
dagobertduck
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:28
Locatie: Eijsden

is dit een chinese munt?

Bericht door dagobertduck »

Ik heb deze munt gekocht bok de Nedelandse munt in Utrecht via eBay. Er zat een briefje bij waarop stond; Trade Money, sycee (inguts) Saddle 0n shoemoney china , 140gr = 3 Taels. Maar het is 182gr. Zal eens kijken op internet.
Afbeelding
Leren gaat met vallen en opstaan.
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

Chinesen zijn anders het lijkt wel een zilverbaar maar dan in andere vorm.
Ja als je het oude chinese geld ken met die vreemde vormen.
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

Wil niet lastig zijn maar de dames komen weer om de hoek kijken.

Ben ik soms niet goed beschermd of zo.
Gebruikersavatar
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator
Berichten: 1481
Lid geworden op: 02 feb 2010, 17:00
Locatie: Drenthe

Bericht door Willem »

voskeman schreef:Wil niet lastig zijn maar de dames komen weer om de hoek kijken.

Ben ik soms niet goed beschermd of zo.
Wat zag je dan :lol:

Gr. Willem
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

Ja jij ziet het niet he jij hebt je zelf beschermd er tegen zeker.

Ik zag een blood kontje onder in het scherm en de ander moest zo nodig haar borstjes laten zien. I ben geen baby meer hoor :D
dagobertduck
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:28
Locatie: Eijsden

Bericht door dagobertduck »

Heb hem getest en het is inderdaad zilver.
Leren gaat met vallen en opstaan.
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

Intressant stuk hoor , dat zilver dan he.

Wil er graag meer over weten.
Gebruikersavatar
Willem Nederland
Globale moderator
Globale moderator
Berichten: 1481
Lid geworden op: 02 feb 2010, 17:00
Locatie: Drenthe

Bericht door Willem »

voskeman schreef:Ja jij ziet het niet he jij hebt je zelf beschermd er tegen zeker.

Ik zag een blood kontje onder in het scherm en de ander moest zo nodig haar borstjes laten zien. I ben geen baby meer hoor :D
Het leid nogal van het onderwerp af hé :lol: Wel overdreven grote bloemkolen, ze zou er wel iemand mee dood kunnen slaan.

Gr. Willem
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

Ja het mag wel wat bescheiden ja.

Ik zie liever een strakke duit dan van die doen dingen.

En trouwens over dit onderwerp het was geen eens een chineesje.
dagobertduck
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:28
Locatie: Eijsden

Bericht door dagobertduck »

Het spijt me van de mooie dames in beeld en van die heerlijke bloemkolen, dat is mijn lievelingsgerecht....helaas. Ben schijnbaar de borst nog niet ontgroeid. Zal de volgende keer op Familie drukken, dan worden die oudjes niet te......................? Sorry voor de overlast.
Leren gaat met vallen en opstaan.
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

Ja jong ben te oud voor zulke dingen :D
dagobertduck
Lid
Lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 08 feb 2010, 22:28
Locatie: Eijsden

Bericht door dagobertduck »

heb op internet gezocht en gevonden.. http://sycee-on-line.com
Leren gaat met vallen en opstaan.
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

Zijn er ook veel van he , je zou denken dat de hele wereld er op draaide.
Gebruikersavatar
voskeman
Superlid
Superlid
Berichten: 1326
Lid geworden op: 11 okt 2009, 23:02
Locatie: Putten

Bericht door voskeman »

je hebt ze wel gevonden. leuke objekten wel.
Maar zo veel zijn hier niet van hoor.

Terug naar “Welke munt heb ik hier?”