Kim Jong-un, kernbommen en kelderende koersen

In deze rubriek vindt je meer informatie over de steeds meer in trek zijnde belegging, of investeringsmunten in goud, zilver en platina

Moderator: euromunter

janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Kim Jong-un, kernbommen en kelderende koersen

Bericht door janssenfrank »

Door de Koreaanse rakettesten worden veel mensen nerveus. Ook de beleggers. De goudprijs gaat omhoog, dus:

Is dit het moment om in goud te gaan beleggen?
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Thomas Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Re: Kim Jong-un, kernbommen en kelderende koersen

Bericht door Thomas »

Lijkt me op dit moment erg slecht om in goud te beleggen.

Ik ben geen econoom, maar je moet nu de hoofdprijs betalen om aan goud te komen. Het lijkt me veel verstandiger om in te stappen als de goudprijs laag is.......
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
spatbord
Donateur
Donateur

Bericht door spatbord »

Dat is alleen als je de goudprijs in dollars neemt. Maar de goudprijs in euro's is helemaal niet zo hoog, die zit zo'n beetje op het laagste punt in het afgelopen jaar. En ik ga ervan uit dat de meeste mensen op dit forum hun inkomsten toch vooral in euros hebben. Dan maakt het weinig uit dat goud een nieuw hoogtepunt heeft in dollars, bolivars of liras. Je krijgt nu meer goud voor je salaris dan een jaar geleden.
Jan W Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door Jan W »

Een lage goudprijs is ook maar relatief. Heel lang kostte goud ongeveer 10.000 euro per kilo (een tientje per gram dus). Een paar jaar geleden stond het goud nog boven de 40.000 euro.
Afgelopen 6 juni kostte een kilo goud nog 36.850, een maandje later op 11 juli 34.100 euro. Gisteren 34.900.

Het gaat dus alle kanten op. En een knappe jongen die kan voorspellen wat de goudprijs gaat doen. Die 10.000 euro zal wel nooit terugkomen (maar: never say never zei James Bond al) maar wachten op een lagere prijs? Ik denk dat iedereen een verschillend idee heeft bij een lagere prijs. :knipoog:

Een leuke grafiek met historische goudprijzen per ounce: https://www.dawsongold.nl/goudkoers/verleden-goudprijs/
Thomas Nederland
Volledig lid
Volledig lid

Bericht door Thomas »

spatbord schreef:Dat is alleen als je de goudprijs in dollars neemt. Maar de goudprijs in euro's is helemaal niet zo hoog, die zit zo'n beetje op het laagste punt in het afgelopen jaar. En ik ga ervan uit dat de meeste mensen op dit forum hun inkomsten toch vooral in euros hebben. Dan maakt het weinig uit dat goud een nieuw hoogtepunt heeft in dollars, bolivars of liras. Je krijgt nu meer goud voor je salaris dan een jaar geleden.
Daar heb je helemaal gelijk in. Zo had ik het nog niet gezien!

Groeten Tom
Verzamelaar van:
Koninkrijksmunten: vanaf 1849 in minimaal prachtig (als dat mogelijk is)
Euromunten: jaarset Nederland en herdenkingsmunten (unc)
Nederlands Indië: VOC-duiten
PietjePuk190 Nederland
Donateur
Donateur

Bericht door PietjePuk190 »

Ik heb onlangs drie Lego Porsches gekocht. Denk dat ik daar over 10 jaar meer rendement uit haal dan uit goud. Maar we zullen zien :)

Afbeelding

Terug naar “Investering / beleggingsmunten in goud, zilver en platina”