"Ootje" Oxenaar overleden
Re: "Ootje" Oxenaar overleden
Uitgebreider verhaal op de site van NOS.
Zag het op het Journaal. Deze man heeft prachtige bankbiljetten (én postzegels) ontworpen. Het was ook in de tijd dat dit soort, vooruitstrevende, ontwerpen ook werden geaccepteerd door de besluitmakers. Vergeleken met bijvoorbeeld de huidige eurobiljetten waren zijn ontwerpen van grote allure. Nergens in Europa zag je toen zulke bijzondere en mooie biljetten.
-
- Globale moderator
Spijtig om te vernemen, maar hij heeft een mooi nalatenschap in zijn biljetten.
Gr, Stephan
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
Ik had het niet mooier kunnen zeggen. Hij laat natuurlijk de biljetten achter, maar in de biljetten zit hij zelf ook. Denk maar aan de naam Ootje in de tempel van Vondel I biljet en de vingerafdruk in het 1000-tje van Spinoza.Stephan O schreef:Spijtig om te vernemen, maar hij heeft een mooi nalatenschap in zijn biljetten.
De biljetten ƒ 50, ƒ 100 snip en ƒ 250 gulden zoek ik nog. Ik hoop niet dat ze op korte termijn erg in waarde gaan stijgen. Maar ja, pas als de kunstenaar is overleden, wordt zijn kunst veel geld waard. Kijk maar naar Van Gogh.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool