Proofset 1982 met welke welke penning?

Koningin Beatrix ☼ 1938
Regeerperiode: 1980 - 2013

Moderator: maarten89

Perriax
Aankomend lid
Aankomend lid

Proofset 1982 met welke welke penning?

Bericht door Perriax »

Na een tijdje alleen maar als "lurker" op dit fantastische forum te zijn geweest, bij deze dan toch mijn eerste post :D

Ik heb meteen een vraag voor de kenners. Ik ben sinds kort trotse eigenaar van een proofsetje van 1982. In de muntalmanak staat dat de proofsetjes van 1982-1987 een zilveren penning erbij hebben zitten.
In mijn setje van 1982 zit echter een penning die niet van zilver is, eerder een penning die lijkt op die van de FDC set.

Daarnaast staat er in op het certificaat ook geen zilveren penning genoemd. Er wordt uberhaupt geen penning genoemd. Terwijl dit wel het geval is bij de overige proofsetjes van andere jaargangen die ik heb.

Heb ik een setje te pakken waarbij iemand creatief is geweest? Hier en daar een penning gewisseld? Of is de proof jaarset van 1982 een uitzondering op de regels.
Alvast bedankt voor het hopelijk antwoord op mijn vraag.

Hierbij een scan van de set:
Afbeelding
Perriax
Aankomend lid
Aankomend lid

Re: Proofset 1982 met welke welke penning?

Bericht door Perriax »

Ik heb ondertussen een foto gevonden van een andere set 1982. Ook bij deze zit geen zilveren penning.
Afbeelding

Ik moet misschien maar eens een nieuwe versie van de muntalmanak bestellen :D .
spatbord
Donateur
Donateur

Re: Proofset 1982 met welke welke penning?

Bericht door spatbord »

Ik heb even bij mijn setjes gekeken: 1982 is brons of tombak, 1983-1987 is zilver. 1982 is dus inderdaad de uitzondering op de regel.

Terug naar “Koningin Beatrix”