Inbrekers hebben vannacht een 100 kilo zware gouden munt gestolen uit het Bodemuseum in Berlijn. De munt heeft een nominale waarde van 1 miljoen Canadese dollars, maar is 3,7 miljoen euro in goud waard. Volgens het Guinness Book of Records gaat het om de zwaarste munt ter wereld.
Canadese gouden miljoen dollar munt gestolen in Berlijn
Canadese gouden miljoen dollar munt gestolen in Berlijn
http://nos.nl/artikel/2165255-gouden-mu ... rlijn.html
Re: Canadese gouden miljoen dollar munt gestolen in Berlijn
Ja, ik had het gelezen. Ik zie het wel voor me: vier mannen die dat ding naar buiten slepen en hem thuis omsmelten om er vervolgens mee naar de oud-ijzer boer te gaan en zeggen dat ze nog een paar gouden kiezen hadden.
Ik vraag me alleen af hoe je met dat ding een ladder af wil gaan. Misschien maar gewoon naar beneden gooien... dat zal wel een klap gegeven hebben.
Maar dan nog: vier mannen, dat is dan 3,7 mln /4 = 925.000 euro de man. Maar met de huidige spaarrente is dat helaas niet genoeg om te rentenieren.
Ach, er schijnen nog vier van de munten te zijn...
Ik vraag me alleen af hoe je met dat ding een ladder af wil gaan. Misschien maar gewoon naar beneden gooien... dat zal wel een klap gegeven hebben.
Maar dan nog: vier mannen, dat is dan 3,7 mln /4 = 925.000 euro de man. Maar met de huidige spaarrente is dat helaas niet genoeg om te rentenieren.
Ach, er schijnen nog vier van de munten te zijn...
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Aan wie ga je zoiets slijten? Zelfs al smelt je hem eerst om...
-
- Globale moderator
Misschien waren ze wel met 3 man, niet echt ARBO-technisch verantwoord, of mag je in het gilde van dieverij meer dan 25 kilo tillen per persoon
Ze zouden er sieraden van kunnen smelten en deze vervolgens verkopen... omslachtig maar wie weet. Ze hebben er vast over nagedacht voordat ze dit deden
Gr, Stephan
Ze zouden er sieraden van kunnen smelten en deze vervolgens verkopen... omslachtig maar wie weet. Ze hebben er vast over nagedacht voordat ze dit deden
Gr, Stephan
Verzameling 2 euromunten uit de circulatie: 193/368 CC (52,4%) + 176/337 'Normaal' (51,9%) Totaal: 369/705 stuks (52,3%)
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool
ForumLid: #1080
3e in de EK 2016 voetalpool
5e in de Vrouwen EK 2017 voetbalpool
7e in de WK 2018 voetbalpool