Beste Forumleden,
na 40 jaar heb ik begin dit jaar besloten om te stoppen met het verzamelen van munten. Mijn enorme verzameling is opgedoekt en weer terug gebracht tot proporties waar ik ooit mee begonnen ben: een bak met wat verschillende munten van diverse landen. Ik zal nog af en toe hier op het forum kijken en misschien ook nog wel reageren. Heb in de loop der jaren redelijk wat kennis opgebouwd en wie weet komt dat soms nog van pas.
Ik wil bij deze ook ongegeneerd reclame maken voor degene die mijn verzameling heeft opgekocht, Jan Koevoets. Ik had absoluut zelf niet de tijd en de zin om bijna fulltime munten in te scannen en op diverse veilingsites te plaatsen, hoewel dat wel de manier is om het meeste uit je verzameling te halen. Buiten de tijd en moeite wilde ik ook het liefste in 1 keer alles weg doen. Voor mij was dit ook psychologisch van belang omdat het verzamelen eerder obsessief geworden was en niet meer alleen een leuke hobby. Over het hoe dit aan te pakken heb ik goed nagedacht, bij veilen had ik geen goed gevoel en ik was bang dat ik bij verkoop aan een willekeurige handelaar geen bedrag had ontvangen dat recht deed aan de waarde van mijn verzameling.
Op dit forum, en door eerdere aankopen bij hem op ebay, kreeg ik het gevoel dat Jan een handelaar is die op een eerlijke manier en met open vizier zaken doet. Nadat ik hem benaderd heb, heb ik met hem afgesproken en werd mijn gevoel bevestigd. Jan legt heel goed uit hoe hij te werk gaat en wat ik van hem mag verwachten. Hij is ook eerlijk over wanneer hij zelf kan betalen en waar dit van afhankelijk is. Terugkijkend heb ik een heel erg goed gevoel over gehouden aan een toch wel emotionele beslissing: de verkoop van het resultaat van 40 jaar verzamelen en het afsluiten van een deel van mijn leven. Hier wil ik Jan hartelijk voor bedanken.
Ik wens jullie allen nog veel verzamelplezier!
groeten,
Peter
Verzameling opgedoekt
Verzameling opgedoekt
verzamelaar van wereldmunten
Re: Verzameling opgedoekt
Dit moet een moeilijk moment zijn geweest, maar 40 jaar is een mooie tijd waarbij je er veel plezier aan hebt beleeft. Jan is inderdaad een uitstekende handelaar, heb al regelmatig wat van hem gekocht en via hem munten verkocht. Wellicht dat we een aantal van je munten via ebay kunnen kopen, en dat ze zo bij andere forumleden terecht komen
Laatst gewijzigd door sgtravel op 09 feb 2017, 09:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Verzamelaar koninkrijk tot 1970 in FDC/MS64> & Nederlands Indië
Je hebt er goed over nagedacht, een hobby moet wel leuk blijven en je hebt het verkocht via een betrouwbare handelaar. Drie keer helemaal goed.
Ga je nu nog een andere hobby oppakken?

Ga je nu nog een andere hobby oppakken?
Bedankt voor het vertrouwen en voor deze mooie reclame.
De komende weken kun je inderdaad nog veel kavels uit deze grote collectie bij mij op Ebay verwachten.
De komende weken kun je inderdaad nog veel kavels uit deze grote collectie bij mij op Ebay verwachten.
Zo Peter,
Dat lijkt me een heftige keuze. Maar ook wel stoer om dat zo te doen en misschien inderdaad ook goed voor jezelf als het zoals je schrijft eerder een beetje een obsessie geworden is dan een ontspannen hobby.
Heb je ook nog overwogen je verzameling te verkopen aan een enthousiaste/betrouwbare verzamelaar?
Nou hopelijk komt er de komende maanden veel van jouw verzameling voorbij via Jan op Ebay, zodat veel munten weer mooie plekjes krijgen in verzamelingen van andere verzamelaars.
Dat lijkt me een heftige keuze. Maar ook wel stoer om dat zo te doen en misschien inderdaad ook goed voor jezelf als het zoals je schrijft eerder een beetje een obsessie geworden is dan een ontspannen hobby.
Heb je ook nog overwogen je verzameling te verkopen aan een enthousiaste/betrouwbare verzamelaar?
Nou hopelijk komt er de komende maanden veel van jouw verzameling voorbij via Jan op Ebay, zodat veel munten weer mooie plekjes krijgen in verzamelingen van andere verzamelaars.
Vrijheid kun je vermenigvuldigen door het te delen.
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
Winnaar van de munthunter-voetbalpoules EK 2016 en EK 2020.
Ik ben op zoek naar plantagegeld en numismatische rariteiten (misslagen, vervalsingen, bewerkte munten etc.) van Indonesie en Nederlands Indie.
Kijk eens op http://www.plantagegeld.nl
-
- Donateur
wat mooi om te lezen,en sterk van je dat je deze keuze maakt,want er zijn idd ook nog andere leuke dingen in het leven 

collector of world coins and banknotes :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up:
Philippines em.notes coins 1914 al 15 jaar Cu in Houten: :thumb up: