Antillen 5 gulden 2016

Plaats hier berichten over de V.O.C. muntslag en munten van de overzeese Nederlandse gebiedsdelen.

Moderators: koenmunten, Frans

Job
Lid
Lid

Antillen 5 gulden 2016

Bericht door Job »

Hallo forum,

Ik kreeg vanochtend de nieuwsbrief van Theo Peters en daarin stond een aankondiging voor een 5 guldenmunt van de Antillen van 2016.
Nu heb ik even rondgekeken, maar ik kan hier verder niet zo veel over vinden.

Is er iemand die mij iets meer over deze munt kan vertellen?
Ik lees dat deze is uitgegeven ter ere van de MCB bank, maar op de site van deze bank vind ik er niets over..

Alvast bedankt!
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Re: Antillen 5 gulden 2016

Bericht door janssenfrank »

De Antillen (tegenwoordig: Curaçao en Sint Maarten) hebben al meer speciale 5 gulden munten gehad. De laatste was in 2013. Nu dus een nieuw exemplaar: 100 jaar MCB (Maduro and Curiel's bank)

Hier is wat meer info wat betreft specificaties en een afbeelding.

Met een oplage van 20.000 stuks verwacht ik niet dat er veel exemplaren in het normale betalingsverkeer zullen komen. Dus wie hem wil hebben moet of heel veel geluk hebben, of de vraagprijs van € 26,95 (bij Theo Peters) willen neerleggen.

Ik ben trouwens benieuwd of deze munt ook nog in zilver uitkomt. De meeste speciale 5 gulden munten zijn namelijk ook nog in .925 zilver te koop.

Persoonlijk vind ik het geen mooie munt. Ik hou niet van dat gekleurde spul. Bovendien stopt mijn Antillen verzameling bij 2010/ 2013. Het is allemaal veel te duur geworden. Dus ik ga hem niet kopen.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool
Job
Lid
Lid

Bericht door Job »

Mijn grootvader heeft een tijdje op Curacao gewoond dus hij vond deze erg leuk.
En ik zie volgens mij de munt verder nergens aangeboden worden, dus maar even halen binnenkort.
En zo te zien zijn er best nog wat leuke andere munten van de Antillen, bedankt!
janssenfrank Nederland
Superlid
Superlid

Bericht door janssenfrank »

Misschien kan het lonen heel even te wachten tot andere handelaren hem ook aanbieden. Wellicht dat de concurrentie de prijs een beetje kan drukken.
Pecunia olet, sed vos adepto usus ad eam

winnaar van de munthunter-vrouwen EK-2017 voetbalpool

Terug naar “V.O.C. muntslag en Nederlandse overzeese gebiedsdelen”